TR EN

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HTP157 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ 1 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. İREM KALKANLI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersi, öğrencilere pazarlama iletişimi süreçlerinde kullanılan stratejik ve yaratıcı yöntemleri öğrenme fırsatı sunar. Bu ders, reklam, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, dijital medya ve satış promosyonu gibi farklı iletişim araçlarının bir arada etkili bir şekilde kullanılmasını öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, markaların tüketicilerle uyumlu bir şekilde iletişim kurmasını sağlayan stratejiler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
Contents of the Course Unit: Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş, Pazarlama İletişimi Planlama Süreci, Marka Stratejileri ve Konumlandırma, Reklam ve Medya Planlama, Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Stratejileri, Satış Promosyonu ve Doğrudan Pazarlama, Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi, Tüketici Davranışları ve İletişim Stratejileri, İçerik Pazarlaması ve Hikâye Anlatımı, Kriz Dönemlerinde Pazarlama İletişimi, Etik ve Sosyal Sorumluluk, Küresel Pazarlama İletişimi Stratejileri, Kampanya Yönetimi ve Değerlendirme, Uygulamalı Proje Çalışması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Pazarlama İletişimi Planlama Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Marka Stratejileri ve Konumlandırma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Reklam ve Medya Planlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Satış Promosyonu ve Doğrudan Pazarlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Tüketici Davranışları ve İletişim Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. İçerik Pazarlaması ve Hikâye Anlatımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kriz Dönemlerinde Pazarlama İletişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Etik ve Sosyal Sorumluluk Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Küresel Pazarlama İletişimi Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kampanya Yönetimi ve Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Kampanya Yönetimi ve Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Peltekoğlu, F. B. (2021). Halkla ilişkiler nedir?. Beta Yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
5
2
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
4
2
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
4
3
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
4
2
May carry out work effectively as an individual.
4
3
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
5
2
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
5
3
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
5
2
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Total Workload of the Course Unit 0
Workload (h) / 25.5 0
ECTS Credits allocated for the Course Unit 0,0