TR EN

REKREASYON VE SPOR ORGANİZASYONLARI PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYP255 REKREASYON VE SPOR ORGANİZASYONLARI 3 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon işletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerini açıklayabilecek ve bu yöntemlerin işlevselliği ile Kamu ve özel spor kuruluşlarının, işletme stratejilerine ait uygulamaları tartışabilecek bilgiyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin İçeriği; üretim faktörleri, pazarlama stratejileri, rekreasyon işletmelerinde insan kaynakları yönetimi, hizmet verilen işletmelerin incelemesi, insan kaynakları yönetimi ve karşılaşılan sorunlar konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Rekreasyonel işletmecilik alanına ait kavramları tanımlar
Rekreasyonel İşletmecilik ile ilgili fonksiyonlarını açıklar
Rekreasyon işletmeciliğinde pazarlama stratejilerini açıklar
Kamu ve özel rekreasyon kuruluşlarının, işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını tartışır
Rekreasyon işletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerini açıklar (explain) ve bu yöntemlerin işlevselliğini tartışır

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Rekreasyon organizasyonlarında üretim Kavramı Tanımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
2 Literatür tarama İşletmecilikle ilgili genel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
3 Konuya ilişkin kitap okuma İşletmelerin amaçları ve türleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
4 Literatür tarama ve sunum hazırlığı İşletmelerin organizasyonel yapılanması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Literatür tarama ve sunum hazırlığı İşletmelerin organizasyonlarının planlama aşamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Literatür tarama ve sunum hazırlığı İşletmelerin örgütlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Literatür tarama ve sunum hazırlığı İşletmelerde koordinasyon ve kontrol Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel tekrar Anlatım, Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Literatür tarama ve sunum hazırlığı Rekreatif işletmelerde Halkla ilişkiler kavramı ve gelişim süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Literatür tarama ve sunum hazırlığı Rekreatif işletmelerde insan kaynakları yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Literatür tarama ve sunum hazırlığı Rekreatif işletme ve organizasyonlarda pazarlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Konuya ilişkin örnek olay incelemesi Rekreatif işletmelerde insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları yönetimi sürecinde karşılaşılan sorunlar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
14 Konuya ilişkin örnek olay incelemesi Rekreatif organizasyon ve işlemelerde Ar-Ge Gözlem ve İnceleme Yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2002). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2014). Spor örgütleri için işletme yönetimi. Berikan Yayınevi, Ankara
Foster, G., O'Reilly, N. ve Dávila, A. (2016). Sports business management: Decision making around the globe. Routledge, New York
Rosner, S. ve Shropshire, K. (Eds.). (2011). The business of sports. Jones ve Bartlett Publishers. Sudbury, US
Beech, J. G., Beech, J., ve Chadwick, S. (Eds.). (2004). The business of sport management. Pearson Education, Londra

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
1
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
3
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
2
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
3
2
To take initiative in Professional practise.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
3
2
To believe in professional development and use it in implementations.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
2
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 107
Total Workload of the Course Unit 107
Workload (h) / 25.5 4,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0