Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYP255 | REKREASYON VE SPOR ORGANİZASYONLARI | 3 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon işletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerini açıklayabilecek ve bu yöntemlerin işlevselliği ile Kamu ve özel spor kuruluşlarının, işletme stratejilerine ait uygulamaları tartışabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin İçeriği; üretim faktörleri, pazarlama stratejileri, rekreasyon işletmelerinde insan kaynakları yönetimi, hizmet verilen işletmelerin incelemesi, insan kaynakları yönetimi ve karşılaşılan sorunlar konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Rekreasyonel işletmecilik alanına ait kavramları tanımlar |
Rekreasyonel İşletmecilik ile ilgili fonksiyonlarını açıklar |
Rekreasyon işletmeciliğinde pazarlama stratejilerini açıklar |
Kamu ve özel rekreasyon kuruluşlarının, işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını tartışır |
Rekreasyon işletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerini açıklar (explain) ve bu yöntemlerin işlevselliğini tartışır |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Rekreasyon organizasyonlarında üretim Kavramı Tanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
2 | Literatür tarama | İşletmecilikle ilgili genel kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
3 | Konuya ilişkin kitap okuma | İşletmelerin amaçları ve türleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
4 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | İşletmelerin organizasyonel yapılanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | İşletmelerin organizasyonlarının planlama aşamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | İşletmelerin örgütlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | İşletmelerde koordinasyon ve kontrol | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Rekreatif işletmelerde Halkla ilişkiler kavramı ve gelişim süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Rekreatif işletmelerde insan kaynakları yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Rekreatif işletme ve organizasyonlarda pazarlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Konuya ilişkin örnek olay incelemesi | Rekreatif işletmelerde insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları yönetimi sürecinde karşılaşılan sorunlar | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Konuya ilişkin örnek olay incelemesi | Rekreatif organizasyon ve işlemelerde Ar-Ge | Gözlem ve İnceleme Yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2002). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2014). Spor örgütleri için işletme yönetimi. Berikan Yayınevi, Ankara |
Foster, G., O'Reilly, N. ve Dávila, A. (2016). Sports business management: Decision making around the globe. Routledge, New York |
Rosner, S. ve Shropshire, K. (Eds.). (2011). The business of sports. Jones ve Bartlett Publishers. Sudbury, US |
Beech, J. G., Beech, J., ve Chadwick, S. (Eds.). (2004). The business of sport management. Pearson Education, Londra |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
1 | |||||
2 |
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
3 | |||||
3 |
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
2 | |||||
4 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
2 | |||||
2 |
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
3 | |||||
2 |
To take initiative in Professional practise.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
3 | |||||
2 |
To believe in professional development and use it in implementations.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
2 | |||||
2 |
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess sports management process and use it.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 107 |
Total Workload of the Course Unit | 107 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |