TR EN

SPOR TESİSLERİ TEKNOLOJİSİ VE ERGONOMİSİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYP254 SPOR TESİSLERİ TEKNOLOJİSİ VE ERGONOMİSİ 4 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, bireysel ve takım sporlarındaki branşlara yönelik kullanılan araç ve gereçleri düzenleyebilecek, tesis düzenlemelerinin, fiziksel çevre ve teknolojik yeniliklere uygunluğunu değerlendirebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; ergonomi kavramı, insan vücudunun ergonomik yapısı ve spor tesislerine uygunluğu, spor branşları ve tesis yapılandırılması, spor tesislerinin planlanması ve yerleşimi, spor branşlarına yönelik, araç – gereçlerin özellikleri, spor tesislerinin yapılandırılmasındaki yönergeler, iş sağlığı ve güvenliği, sporcu sakatlıkları açısından ergonominin önemi, sporcu sakatlıkları açısından ergonominin önemi, takım sporları ve tesis ergonomisi, bireysel sporlar ve tesis ergonomisi ve örnek tesis projeleri inceleme konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Ergonomi kavramını ve özelliklerini açıklar.
Spor tesislerinin planlanmasındaki ihtiyaçları belirler.
Spor tesislerindeki fiziksel ortamın, bireylerin kullanımına uygunluğunu inceler
Bireysel ve takım sporlarındaki branşlara yönelik araç ve gereçlerin kullanımını düzenler
Tesis düzenlemelerinin, fiziksel çevre ve teknolojik yeniliklere uygunluğunu değerlendirir

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Tanışma, Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar, Ergonomi Kavramı Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Ergonomi kavramı, tanıtımı özellikleri Anlatım ve soru-cevap yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama İnsan vücudunun ergonomik yapısı ve spor tesislerine uygunluğu Anlatım ve soru-cevap yöntemi
4 Tesis ziyareti ve gözlem Tesislerin mevcut durumlarının analizi, temel unsurların ve sorunların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap tartışma yöntemi, grup çalışması
5 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor branşları ve tesis yapılandırılması Anlatım, soru-cevap tartışma yöntemi, grup çalışması
6 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor tesislerinin planlanması ve yerleşimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
7 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor tesislerinde çalışma yüzeylerinin (Ses, aydınlatma, havalandırma, ısı gibi) ve donanımlarının branşlara göre tasarlanması Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor branşlarına yönelik, araç – gereçlerin özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
10 Literatür tarama Spor tesislerinin yapılandırılmasındaki yönergeler, iş sağlığı ve güvenliği Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
11 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Sporcu sakatlıkları açısından ergonominin önemi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
12 Görsel ve yazılı literatür tarama ve sunum hazırlama Takım sporları ve tesis ergonomisi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
13 Görsel ve yazılı literatür tarama ve sunum hazırlama Takım sporları ve tesis ergonomisi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
14 Görsel ve yazılı literatür tarama ve sunum hazırlama Bireysel sporlar ve tesis ergonomisi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
15 Görsel ve yazılı literatür tarama ve sunum hazırlama Örnek tesis projeleri inceleme; öğrenci sunumları Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Serarslan, M. Z. (2005). Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi. Morpa, İstanbul.
Ertaş, Ş. ve Özdemir, İ.M. (2014). Çocuk Spor Mekan ve Ergonomi. Akademisyen Kitabevi, Ankara.
Cesur, Ş. Ö. (2018). Sport and Ergonomic. European Journal of Physical Education and Sport Science.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
0
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
1
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
2
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
2
2
To take initiative in Professional practise.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
3
2
To believe in professional development and use it in implementations.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
2
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
1

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 4 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 107
Total Workload of the Course Unit 107
Workload (h) / 25.5 4,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0