TR EN

SPOR SOSYOLOJİSİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYP256 SPOR SOSYOLOJİSİ 4 2 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, sporda sosyalleşme ve toplumsallaşma ile ilgili süreçleri açıklayabilecek, spor faaliyetlerindeki sapma ve şiddet konularına yönelik örnek olay analizi yapabilecek bilgiyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; spor sosyolojisi ile ilgili tanım ve kavramlar, spor sosyolojisinin doğuşu ve tarihsel kronolojik gelişimi, olimpiyat oyunlarının tarihi gelişimi, toplumun tanımı, toplum ve spor, sosyolojik açıdan aile ve spor, sosyolojik açıdan eğitim ve spor, sosyolojik açıdan kültür ve spor, spor ve sosyalleşme ve sportif faaliyetlerdeki sapma, şiddet konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Spor Sosyolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Sporun faydaları ve kazanımlarının her bir unsurunu açıklar.
Sporun sosyolojik açıdan aile, kültür, eğitim ve siyaset üzerindeki etkilerini tartışır.
Sporda sosyalleşme ve toplumsallaşma ile ilgili süreçleri açıklar.
Sportif faaliyetlerde sapma ve şiddet konusuna yönelik örnek olayları analiz eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Sosyolojinin tanımı, Konusu, doğuşu ve Sosyoloji Biliminin Temel Kavramları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Sosyolojik açıdan Sporun Tanımı Modern Olimpiyat Oyunlarının Tarihi süreci Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Sosyolojik açıdan ilk çağda Türklerde ve Osmanlı Devletinde Spor Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
4 Konuya ilişkin kitap bölümü özeti çıkarma Sosyolojik açıdan Cumhuriyet Dönemi Spor, Toplumun Tanımı Toplum ve Spor Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
5 Konuya ilişkin makale okuma Sosyolojik açıdan Aile ve Spor Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
6 Konuya ilişkin makale okuma Sosyolojik açıdan Eğitim ve Spor Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
7 Konuya ilişkin makale okuma Sosyolojik açıdan Kültür ve Spor Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Sosyolojik açıdan Serbest Zaman ve Spor Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
10 Konu ile ilgili makale okuma Sosyolojik açıdan Sporun Faydaları ve Kazanımları Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
11 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Sosyolojik açıdan Spor Politika ve Siyaset ilişkisi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
12 Konu ile ilgili makale okuma Sportif Faaliyetlerin Gelişmesinde Sosyal Çevre ve İrsiyet Faktörleri Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Sosyalleşme ve Spor Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
14 Literatür tarama ve sunum hazırlama Sporda Sapma. Şiddet ve Saldırganlığın Yansımaları Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
15 Literatür tarama ve sunum hazırlama Sporda Şiddet ve Saldırganlığın Yansımaları Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Yetim, A.A. (2015). Spor Sosyolojisi. Berikan Yayınevi, Ankara.
Dever, A. (2015). Spor Sosyolojisi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Doğal, B. (2007). Spor Sosyolojisi Ve Uygulamalı Spor Sosyolojisine Giriş. Nobel Yayın, İstanbul.
Coakley, J. ve Hill, M.G. (2011). Sport in Society. Yay, USA.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
3
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
2
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
2
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
4
2
To take initiative in Professional practise.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
3
2
To believe in professional development and use it in implementations.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
3
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 10 20
Ara Sınav 1 10 10
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 126
Total Workload of the Course Unit 126
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0