Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SHE135 | AVIATION TERMINOLOGY | 1 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste, öğrencilere havacılık kültürünü kazandırmak ve meslek hayatlarında karşılaşacakları havacılık terimleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders,Havacılıkta Kullanılan Kısaltmalar,Havacılık Alfabesi,Havaalanı Kodları (Yurtiçi ve Yurtdışı havaalanı kodları),Kabin Hizmetleri Terimleri (Boarding, Anons, Catering Service vs),Emergency ve Teknik Terimler,Havaalanı Teknik Terimleri,Yolcu Hizmetleri Terimleri,Bilet ve Bagaj ile İlgili Terimler,Kokpit Terimleri, Galley Terimleri,Sağlık Terimleri ve Acil Durum Teriimleri,Taşıma Terimleri,Meteoroloji Terimleri,Bilet ve Bagaj Terimleri,Hava Trafik Hizmetleri Terimleri konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Havacılık alanında genel terimleri kullanılabilecek ve anlar. |
Hava taşımacılığında, acil durum ve teknik terimleri kullanır. |
Hava Taşımacılığı Terimleri , Havalimanı Terimleri, Uçak Terimleri , Uçuş Terimlerini kavrar. |
Yolcu terimleri ve uçuş dökümanlarını , bilet İşlemlerini tanımlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havacılıkta Kullanılan Kısaltmalar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havacılık Alfabesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havaalanı Kodları (Yurtiçi ve Yurtdışı havaalanı kodları) | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | İlgili kitap bölümünün okunması | Kabin Hizmetleri Terimleri (Boarding, Anons, Catering Service vs) | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | İlgili kitap bölümünün okunması | Emergency ve Teknik Terimler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havaalanı Teknik Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | İlgili kitap bölümünün okunması | Yolcu Hizmetleri Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İlgili kitap bölümünün okunması | Bilet ve Bagaj ile İlgili Terimler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | İlgili kitap bölümünün okunması | Kokpit Terimleri, Galley Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | İlgili kitap bölümünün okunması | Sağlık Terimleri ve Acil Durum Teriimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | İlgili kitap bölümünün okunması | Taşıma Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | İlgili kitap bölümünün okunması | Meteoroloji Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | İlgili kitap bölümünün okunması | Bilet ve Bagaj Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | İlgili kitap bölümünün okunması | Hava Trafik Hizmetleri Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Havacılık Terminolojisi (2011), Milli Eğitim Bakanlığı. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
3 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
3 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
4 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 6 | 36 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 98 |
Total Workload of the Course Unit | 98 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |