Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MKT203 | HİDROLİK-PNÖMATİK SİSTEMLER | 3 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. FUNDA ATEŞ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Hidrolik ve pnömatik kontrol sistemlerinin çalışma ilkelerini kavrayabilmek, bu kontrol sistemleri devrelerini düzenleyebilmek ve verilen kriterlere uygun olarak bir pnömatik veya hidrolik devreyi kurabilmek. |
Contents of the Course Unit: | Hidroliğin Tanımı, Prensipleri ve Uygulama Alanları, Pnömatiğin Tanımı, Prensipleri ve Uygulama Alanları, Hidrolik Devrenin Tanımı ve Hidrolik Devre Elemanlarının Tanıtımı, TS 1306 ve DIN-ISO 1219 Standartlarına Göre Hidrolik Sembollerin Tanıtımı, Hidrolik Devre Şeması Çizim Kuralları, Örnek Hidrolik Devrelerin ve Hidrolik Sistemlerin İncelenmesi, Pnömatik Devrenin Tanımı ve Pnömatik Devre Elemanlarının Tanıtımı, TS 1306, DIN-ISO 1219 Standartlarına Göre Pnömatik Sembollerin Tanıtımı, Örnek Pnömatik Devreler ve Pnömatik Sistemlerin İncelenmesi, Elektropnömatik Devrenin Tanımı ve Elektropnömatik Devrelerin Oluşturulması, Hidrolik Sistemlerde Genellikle Oluşan Arızalar, Nedenleri ve Çözümleri, Pnömatik Sistemlerde Genellikle Oluşan Arızalar, Nedenleri ve Çözümleri, Hidrolik ve Pnömatik Sistemlerde Uygulanan Periyodik Bakım İşlemleri |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Hidrolik devre elemanlarını ve işlevlerini açıklayabilir. |
Hidrolik devre elemanlarının sembollerini çizebilir ve devreler kurabilir. |
Temel hidrolik prensipleri açıklayabilir ve sayısal problemler çözebilir. |
Temel pnömatik prensipleri açıklayabilir ve sayısal problemler çözebilir. |
Pnömatik devre elemanlarını ve işlevlerini açıklayabilir. |
Pnömatik devre elemanlarının sembollerini çizebilir ve devreler kurabilir. |
Temel pnömatik prensipleri açıklayabilir ve sayısal problemler çözebilir. |
Hidrolik Sistemlerde genellikle oluşan arızaların nedenlerini tanımlayabilir ve bu arızaların çözüm yollarını öğrenir. |
Pnömatik Sistemlerde genellikle oluşan arızaların nedenlerini tanımlayabilir ve bu arızaların çözüm yollarını öğrenir. |
Hidrolik Sistemlerde uygulanan günlük, haftalık, aylık ve altı aylık periyodik bakım işlemlerini öğrenir. |
Pnömatik Sistemlerde uygulanan günlük, haftalık, aylık ve altı aylık periyodik bakım işlemlerini öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Öğrenci El Kitabı | Dersin Amacı ve İçeriği, Öğrenme Çıktıları, Haftalık Ders Konuları, Ölçme ve Değerlendirme Sistemi, Ders-Program Çıktı İlişkisi Hakkında Genel Bilgilendirme (Oryantasyon Haftası). | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
2 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Hidrolik ve Pnömatik Terimlerinin Tanımı, Hidroliğin Tanımı, Prensipleri ve Uygulama Alanları, Pnömatiğin Tanımı, Prensipleri ve Uygulama Alanları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
3 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Hidrolik Devrenin Tanımı ve Hidrolik Devre Elemanlarının Tanıtımı | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
4 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Hidrolik Devre Elemanlarının Tanıtımı (Devamı) | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
5 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | TS 1306 ve DIN-ISO 1219 Standartlarına Göre Hidrolik Sembollerin Tanıtımı, Hidrolik Devre Şeması Çizim Kuralları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
6 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Örnek Hidrolik Devrelerin ve Hidrolik Sistemlerin İncelenmesi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
7 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Pnömatik Devrenin Tanımı ve Pnömatik Devre Elemanlarının Tanıtımı | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Pnömatik Devre Elemanlarının Tanıtımı (Devamı) | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
10 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | TS 1306, DIN-ISO 1219 Standartlarına Göre Pnömatik Sembollerin Tanıtımı, Pnömatik Devre Şeması Çizim Kuralları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
11 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Örnek Pnömatik Devrelerin ve Pnömatik Sistemlerin İncelenmesi | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
12 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Elektropnömatik Devrenin Tanımı ve Elektropnömatik Devrelerin Oluşturulması | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
13 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Hidrolik Sistemlerde Genellikle Oluşan Arızalar, Nedenleri ve Çözümleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
14 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Pnömatik Sistemlerde Genellikle Oluşan Arızalar, Nedenleri ve Çözümleri | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
15 | Ders Sunumu ve/veya Kaynak Kitaplar | Hidrolik ve Pnömatik Sistemlerde Uygulanan Periyodik Bakım İşlem Aşamaları | Online (Canlı) / Yüz yüze anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
MEGEP, (2014), Hidrolik Devreler, Makine Teknolojisi, T.C. Milli Eğitim Yayınları, Ankara |
MEGEP, (2012), Pnömatik Devreler, Makine Teknolojisi 521MMI036, T.C. Milli Eğitim Yayınları, Ankara |
Kartal F.,(2017), Hidrolik ve Pnömatik, Modül Eğitim Araçları |
Kartal F., (2018), Endüstriyel Hidrolik, Modül Eğitim Araçları |
Kartal F., (2018), Elektropnömatik ve Otomasyon, Modül Eğitim Araçları |
FESTO Eğitim Notları |
Hidrolik ve Pnömatik Sistemler Ders Sunumları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
5 | |||||
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
5 | |||||
2 |
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
4 | |||||
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
4 | |||||
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
3 | |||||
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
4 | |||||
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
4 | |||||
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 73 |
Total Workload of the Course Unit | 73 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |