Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RTP251 | EDITING TECHNIQUES | 3 | 4 | 2 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, Film ve Dizi Film Kurgusunda, Video Klip Kurgusunda, bir çekimden diğerine neden, ne zaman ve nasıl geçileceğinin ve görüntülerin neden arka arkaya gelmesi gerektiğinin bilincini vermektir. Başarılı bir kurgu için gerekli olan unsurların farkındalığının sağlanmasıdır. Sözle ifade edilemeyecek kavramların sadece görüntüyle nasıl aktarılabileceğini öğretmektir. |
Contents of the Course Unit: | Kurgunun önemi, kurguda anlam yaratma, zamansal ve mekansal kurgu, kurgusal açıdan önemli yönetmenler, sinemasal devamlılık, kurgu türleri, kurgucunun sahip olması gereken özellikler, Adobe Premiere Pro kurgu programın arayüzünün tanıtılması, kurguda kesme ve diğer geçiş türleri, Kurguda ses ve görüntü efektlerinin kullanımı, Kurguda ses ve müzik kullanımı, Kurguda renk kullanımı ve düzenlemesi, jenerik yaratımı ve Kurgu planlayıcısının özellikleri gibi konu başlıkları üzerinde pratik yapar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kurgunun gücünü ve kurgucuda bulunması gereken özellikleri tanır. |
Kurgunun tarihçesini ve geçmişten günümüze değişimini anlatır. |
Tarihteki önemli kurgucuların kurgularını ve prensiplerini inceler. |
Adobe Premiere kurgu programında, görüntü ve ses kurgusu yapımı, senkronizasyonun tutturulması, video ve ses efektlerinin uygulanması, dikey kurgu, key teknikleri çeşitleri, görüntü ve ses geçişlerinin yapılması gibi uygulamalar üzerinde pratik yapmak. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Renk nedir? Nasıl oluşur? Işık dalga boyu nedir? | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Film İzleme, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Plan, Sahne, Sekans nedir? Kurgunun önemi? kurgusuz film olur mu? | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Kurguda 10 kural. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Kurguda geçiş yöntemleri ve Photoshope uygulama ve photoshope'da hazırladığımız görselin premiere'de uygulanması. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Bilgisayar Nedir? Bilgisayar Hakkında Genel Bilgiler. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Bilgisayar donanımı? Bilgisayar Hakkında Genel Bilgiler. Bilgisayarın donanım ve yazılımları nelerdir? NLE'yi (adobe premiere) en iyi çalıştırabilmesi için bir bilgisayarın asgari donanım yapısı nasıl olmalıdır. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Kurgu nedir? Genel Bilgiler. Sokurov'un kurgusuz filmi. Kurgucunun özellikleri. Kurg ve kurgucunun gücü. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Premiere ve titlın 2022 arayüzünü tanıma. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Premiere 2022 arayüzü tanıma Title’de yazı yazma ve Premiere Uygulama. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Adobe premiere kurgu pratikleri ve haber kurgusu uygulamasında dikkat edilmesi gerekenler. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Final Cut Pro kullanımı video yaratma uygulaması için gerekli bilgiler verilmesi | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Premiere'de haber kurgusu yapma, Yazı Fontu Kullanımı ve ses miksajı yapmak ve ses kurgusu. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Key(dikey kurgu) uygulaması ve Key teknikleri. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Film İzleme, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Final Uygulama Projelerin Değerlendirmesi ve Genel Tekrar | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Walter Murch, Göz Kırparken, Arsanat, 2007 |
İlker Canikligil, Dijital Video ile Sinema, Alfa Yayınları, 2017. |
G. Sokolov, Aleksey; Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, çev: Semir Aslanyürek , Agora Kitaplığı, İstanbul, 2007. |
Sinematografi - Kuram ve Uygulama - Blain Brown |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Yerinde Uygulama | 8 | 5 | 40 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 154 |
Total Workload of the Course Unit | 154 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |