Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTP251 | KURGU TEKNİKLERİ | 3 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, Film ve Dizi Film Kurgusunda, Video Klip Kurgusunda, bir çekimden diğerine neden, ne zaman ve nasıl geçileceğinin ve görüntülerin neden arka arkaya gelmesi gerektiğinin bilincini vermektir. Başarılı bir kurgu için gerekli olan unsurların farkındalığının sağlanmasıdır. Sözle ifade edilemeyecek kavramların sadece görüntüyle nasıl aktarılabileceğini öğretmektir. |
İçerik: | Kurgunun önemi, kurguda anlam yaratma, zamansal ve mekansal kurgu, kurgusal açıdan önemli yönetmenler, sinemasal devamlılık, kurgu türleri, kurgucunun sahip olması gereken özellikler, Adobe Premiere Pro kurgu programın arayüzünün tanıtılması, kurguda kesme ve diğer geçiş türleri, Kurguda ses ve görüntü efektlerinin kullanımı, Kurguda ses ve müzik kullanımı, Kurguda renk kullanımı ve düzenlemesi, jenerik yaratımı ve Kurgu planlayıcısının özellikleri gibi konu başlıkları üzerinde pratik yapar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurgunun gücünü ve kurgucuda bulunması gereken özellikleri tanır. |
Kurgunun tarihçesini ve geçmişten günümüze değişimini anlatır. |
Tarihteki önemli kurgucuların kurgularını ve prensiplerini inceler. |
Adobe Premiere kurgu programında, görüntü ve ses kurgusu yapımı, senkronizasyonun tutturulması, video ve ses efektlerinin uygulanması, dikey kurgu, key teknikleri çeşitleri, görüntü ve ses geçişlerinin yapılması gibi uygulamalar üzerinde pratik yapmak. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Renk nedir? Nasıl oluşur? Işık dalga boyu nedir? | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Film İzleme, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Plan, Sahne, Sekans nedir? Kurgunun önemi? kurgusuz film olur mu? | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Kurguda 10 kural. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Kurguda geçiş yöntemleri ve Photoshope uygulama ve photoshope'da hazırladığımız görselin premiere'de uygulanması. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Bilgisayar Nedir? Bilgisayar Hakkında Genel Bilgiler. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Bilgisayar donanımı? Bilgisayar Hakkında Genel Bilgiler. Bilgisayarın donanım ve yazılımları nelerdir? NLE'yi (adobe premiere) en iyi çalıştırabilmesi için bir bilgisayarın asgari donanım yapısı nasıl olmalıdır. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Kurgu nedir? Genel Bilgiler. Sokurov'un kurgusuz filmi. Kurgucunun özellikleri. Kurg ve kurgucunun gücü. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Premiere ve titlın 2022 arayüzünü tanıma. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Premiere 2022 arayüzü tanıma Title’de yazı yazma ve Premiere Uygulama. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Adobe premiere kurgu pratikleri ve haber kurgusu uygulamasında dikkat edilmesi gerekenler. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Final Cut Pro kullanımı video yaratma uygulaması için gerekli bilgiler verilmesi | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Premiere'de haber kurgusu yapma, Yazı Fontu Kullanımı ve ses miksajı yapmak ve ses kurgusu. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Kaynak Tarama, Çekim Yapma, Kurgu Programını İnceleme | Key(dikey kurgu) uygulaması ve Key teknikleri. | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Film İzleme, Kaynak Tarama, Kurgu Programını İnceleme | Final Uygulama Projelerin Değerlendirmesi ve Genel Tekrar | Uygulama, Anlatım, Soru ve Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Walter Murch, Göz Kırparken, Arsanat, 2007 |
İlker Canikligil, Dijital Video ile Sinema, Alfa Yayınları, 2017. |
G. Sokolov, Aleksey; Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, çev: Semir Aslanyürek , Agora Kitaplığı, İstanbul, 2007. |
Sinematografi - Kuram ve Uygulama - Blain Brown |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Yerinde Uygulama | 8 | 5 | 40 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |