Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ATP102 | KEYBOARD USAGE II | 2 | 3 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bilimsel araştırmalar sonucu elde edilmiş istatistiksel verilere göre bilgisayarda F klavye kullanarak yazı hızını arttırmak ve dakikalık yüz harf vuruşu yapma becerisi kazandırmak, aynı zamanda kitap okuma ve özetleme tekniği ile bireylerin kendini daha iyi ifade edebilme, doğru ve kurallı yazı yazabilmelerini sağlamayı içerir. |
Contents of the Course Unit: | Vücut duruşu, oturuş ve parmakların duruş pozisyonlarına göre bilgisayar klavyesindeki temel-alt-üst sıradaki harflere vuruş çalışmaları, kitap okuma ve özetleme tekniği ile kendini ifade edip, doğru okuma, kurallı ve düzgün yazı yazma,farklı metin çalışmaları ile hız ve doğruluk oranını arttırma, parmakları etkin kullanabilme, klavyeye hakim olma konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bilgisayar başında otururken vücudunu nasıl kullanacağını bilir, uygular. |
Klavyede yazı yazarken, parmaklarını nasıl kullanacağını bilir, uygular. |
Klavyede yazı yazarken, zamanı nasıl yöneteceğini bilir. |
Doğru ve hatasız okumayı bilir. |
Kendini ifade edebilir. |
Hatasız ve akıcı yazı yazar. |
Dil bilgisi kurallarına uygun konuşur ve yazı yazar. |
Süratli ve doğru yazı yazar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Microsoft office programları- Powerpoint-Calışma Alanı Klavye Yazı Çalışması | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
2 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Slayt İşlemleri Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
3 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
4 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Nesne İşlemleri Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
5 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Gösteri Ayarları Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
6 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Yazdırma Ayarları Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
7 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint- Uygulama Klavye Hız testi çalışmaları Hatasız Yazı yazma | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
10 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
11 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
12 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
13 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
14 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar Klavye Hız Çalışması | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
http://www.interstenoturk.org/klavye-hiz-testi/ |
http://www.m5bilisim.com/tr/on-parmak/hiz-testi/ |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
0 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical way.
|
1 | |||||
2 |
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
|
0 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
5 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquire the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
0 | |||||
3 |
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 160 |
Total Workload of the Course Unit | 160 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,3 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |