Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ATP102 | KLAVYE TEKNİKLERİ II | 2 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GİZEM ALTUNTAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bilimsel araştırmalar sonucu elde edilmiş istatistiksel verilere göre bilgisayarda F klavye kullanarak yazı hızını arttırmak ve dakikalık yüz harf vuruşu yapma becerisi kazandırmak, aynı zamanda kitap okuma ve özetleme tekniği ile bireylerin kendini daha iyi ifade edebilme, doğru ve kurallı yazı yazabilmelerini sağlamayı içerir. |
İçerik: | Vücut duruşu, oturuş ve parmakların duruş pozisyonlarına göre bilgisayar klavyesindeki temel-alt-üst sıradaki harflere vuruş çalışmaları, kitap okuma ve özetleme tekniği ile kendini ifade edip, doğru okuma, kurallı ve düzgün yazı yazma,farklı metin çalışmaları ile hız ve doğruluk oranını arttırma, parmakları etkin kullanabilme, klavyeye hakim olma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilgisayar başında otururken vücudunu nasıl kullanacağını bilir, uygular. |
Klavyede yazı yazarken, parmaklarını nasıl kullanacağını bilir, uygular. |
Klavyede yazı yazarken, zamanı nasıl yöneteceğini bilir. |
Doğru ve hatasız okumayı bilir. |
Kendini ifade edebilir. |
Hatasız ve akıcı yazı yazar. |
Dil bilgisi kurallarına uygun konuşur ve yazı yazar. |
Süratli ve doğru yazı yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Microsoft office programları- Powerpoint-Calışma Alanı Klavye Yazı Çalışması | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
2 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Slayt İşlemleri Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
3 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
4 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Nesne İşlemleri Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
5 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Gösteri Ayarları Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
6 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Yazdırma Ayarları Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
7 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint- Uygulama Klavye Hız testi çalışmaları Hatasız Yazı yazma | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
10 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
11 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
12 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
13 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
14 | Kitap Okuma | Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar Klavye Hız Çalışması | Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
http://www.interstenoturk.org/klavye-hiz-testi/ |
http://www.m5bilisim.com/tr/on-parmak/hiz-testi/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
0 | |||||
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
1 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirilebilir.
|
0 | |||||
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
5 | |||||
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki becerilerin yanında, gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 160 |
Genel Toplam | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |