Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ELP251 | TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK | 1 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. İZZET YAVUZ-Öğr.Gör. TÜRKER YAPAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, öğrencilere temel elektrik ve elektronik prensipleri ile ilgili teorik bilgileri kazandırmak, bu bilgileri uygulamalı çalışmalarda kullanmalarını sağlamak ve alanla ilgili temel yeterlilikleri geliştirmektir. Öğrencilerin, elektrik ve elektronik sistemlerin temel bileşenlerini tanıyarak problem çözme ve uygulama becerilerini ilerletmeleri hedeflenmektedir. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders, elektrik ve elektronik alanında temel bilgilerin kazandırılması amacıyla aşağıdaki konuları kapsamaktadır: -0 Doğru Akım ve Gerilim: Temel kavramlar, DC devre analizi ve uygulamaları. -Seri ve Paralel Devreler: Devre elemanlarının bağlanma yöntemleri ve analiz teknikleri. - Alternatif Akım Devreleri: AC devre prensipleri, dalga formları ve reaktans kavramı. - Alternatif Akımda Ölçme: Ölçüm cihazlarının kullanımı ve doğru ölçüm teknikleri. - Yarı İletkenler: Diyot, LED ve diğer yarı iletken malzemelerin özellikleri ve kullanım alanları. - Transistörler: Çalışma prensipleri, çeşitleri ve temel uygulamaları. - Lehimleme: Elektronik devrelerde kullanılan lehimleme teknikleri ve güvenlik kuralları. -Baskı Devre (PCB) Tasarımı: Baskı devre tasarım süreçleri ve uygulamaları. - SMD Elemanların Montajı: Yüzey montaj teknolojisi ve bileşenlerin doğru montaj yöntemleri. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğrenciler, temel elektrik kavramlarını ve tanımlarını öğrenerek elektrik akımı, potansiyel farkı, pasif ve aktif devre elemanlarının temel özelliklerini açıklayabilir. Doğru akım devrelerini çözme becerisi kazanarak alternatif akım devrelerinde de analiz yapabilecek düzeye gelirler. Geçici dalga analizlerini çözme ve alternatif akım devrelerinde güç analizi yapabilme yetkinlikleri geliştirir. Karışık devrelerin analizini yaparak işlemsel yükselteçlerin çalışma prensiplerini anlar ve toplama, türev, integral alma gibi matematiksel işlemleri devrelerle gerçekleştirebilir. Yarı iletkenlerin fiziksel yapısını, elektronikteki önemini ve çalışma prensiplerini öğrenerek AC/DC doğrultucu devrelerini tasarlar ve analiz eder. Gerilim düzenleyici elektronik devrelerin çözümünü yapabilir. Ayrıca, tek kutuplu eklem diyotların çalışma prensibini bilerek bu diyotlarla devre modeli tasarlar ve uygular. Alan etkili transistörlerin (AET) çalışma prensiplerini kavrar, devre tasarımı yapar ve uygular. Güç elektroniği ve bu alandaki devre analizlerini yapma becerisi kazanır. Son olarak, baskılı devre tasarlama ve düzenleme becerilerini edinerek tüm bu bilgilerle elektronik devre tasarımı ve analizi konularında yetkinlik sağlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme Aletleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilim | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Dirençler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Ohm Kanunu | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kirchhoff akım ve gerilim kanunu | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Voltmetre ve Ampermetre Bağlantısı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Yalıtım, Topraklama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kısa Devre | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Ölçü aletleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Breadboard kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Dijital ölçü aletlerinde ölçüm değerini en hassas değeri ölçer | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kısa devre ve topraklama hatalarına dikkat etmek | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Alternatif Akım ve Gerilim, Bobin ve Kondansatör | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Fenciler için temel Elektronik, Bilim Center; Temel Elektrik 1 Devre Teorisi Analizi Dalga Şekilleri Seçkin Yayıncılık |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
5 | |||||
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
5 | |||||
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to use different operating systems.
|
5 | |||||
2 |
Self-installation performs the required software.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
5 | |||||
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |