Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
BTP254 |
ROBOTİĞE GİRİŞ |
4 |
3 |
3 |
8 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu derste amaç, ön lisans öğrencilerine robotik biliminin temel prensiplerini ve bilgisayar programcısı bakış açısıyla robotlara yaklaşımı tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, robotik alanındaki temel kavramları ve tarihçeyi anlamalarının yanı sıra, robot projeleri geliştirmek için gerekli olan algoritma geliştirme, kontrol yapıları, sensörler ve motor uygulamaları gibi konularda bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, çeşitli mikrodenetleyici ve mikroişlemci tabanlı geliştirme ortamlarını kullanarak robotik projeler tasarlamayı öğrenerek, bu projeleri etkili bir şekilde sunma becerilerini geliştireceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler robotik biliminin disiplinler arası etkileşim içindeki pratik uygulamalarını anlamış ve öğrenmiş olacaklardır. |
Contents of the Course Unit: |
Robotiğe Giriş Ders Tanıtımı, Temel Kavramları ve Tarihçesi, Robotik Programlama ve Algoritmalar, Gömülü Sistemler ve Elektronik Devre Kartları, Gömülü Sistemler ile Uygulamalar, Sensörler ve Algılayıcılar, Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar, Vize Sınavı Haftası, Mobil Robotlar, Mobil Robotlar ile Uygulamalar, Robotik Uygulamalar ve Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumları |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
1. Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşabilme yeteneği.
2. Sistem veya süreçleri analiz edip tasarlama ve kullanma becerisi, verimlilik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik, çevresel ve sosyal boyutlarda uygulama yetisi sergileme kabiliyeti.
3. Disiplinler arası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışabilme becerisi.
4. Robotik biliminin tarihçesini ve temellerini anlama yetisi.
5. Robotlara bilgisayar programcısı özel bakış açısı ışığında yaklaşım sergileme yeteneği.
6. Elektronik ve yazılımın birleşimi ile robotikte fiziksel sistemlerin tasarımından yazılım tabanlı kontrolüne kadar geniş bir yelpazede uygulama potansiyelini anlama yetkisi. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Robotiğe Giriş Ders Tanıtımı, Temel Kavramları ve Tarihçesi |
Anlatım |
2 |
- |
Robotik Programlama ve Algoritmalar |
Anlatım |
3 |
- |
Gömülü Sistemler ve Elektronik Devre Kartları |
Anlatım |
4 |
- |
Gömülü Sistemler ile Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
5 |
- |
Sensörler ve Algılayıcılar |
Anlatım ve Uygulama |
6 |
- |
Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
7 |
- |
Sensörler ve Algılayıcılar ile Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Mobil Robotlar |
Anlatım ve Uygulama |
10 |
- |
Mobil Robotlar ile Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
11 |
- |
Robotik Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
12 |
- |
Robotik Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
13 |
- |
Robotik Uygulamalar |
Anlatım ve Uygulama |
14 |
- |
Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumu |
Anlatım ve Uygulama |
15 |
- |
Proje Çalışmalarının Bildirimi ve Sunumu |
Anlatım ve Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Ord. Prof. Dr. Cahit ARF, "Makine düşünebilir mi ve nasıl düşünebilir", Atatürk Üniversitesi-Üniversite Çalışmalarını Muhite Yayma ve Halk Eğitimi Yayınları Konferanslar Serisi, (1), 91-103. Erzurum, 1959.
Prof. Dr. Ercan Nurcan YILMAZ & Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÖNEN, "Örneklerle Uygulamalı C ve C++ - 2023", İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2023.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, "Bulanık Mantık ve Python Uygulamaları". İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları, 2023.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, Mühendislik Alanında Yapay Zeka (YZ) İçerikli Araştırmalarda Yaklaşımlar - Serüven Yayınevi, İzmir, 2022.
Öğr. Gör. Ali ÇETİNKAYA, Approaches with Artificial Intelligence (AI) Algorithms to Smart System Works - Platanus Publishing, Ankara, 2023. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to use different operating systems.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Self-installation performs the required software.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
|
|
|
|
4 |
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Total Workload of the Course Unit |
0 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
0 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
0,0 |
|