Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
YDL252 | MESLEKİ İNGİLİZCE II | 4 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere havacılık İngilizcesinin öğretilmesi ve onların iletişim becerilerinin, kelime dağarcığının, telaffuzunun ve gramer doğruluğunun geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Uçuş öncesi brifinglerden uçaktan inmeye, 'kapıdan kapıya' kadar uçuş görevlilerinin gerçek zamanlı çalışma rutinlerini takip eder. Kabin ekibinin operasyonel prosedürlerini ve hem uzun mesafe hem de kısa mesafelerdeki farklı aşamalardaki ilerlemelerini takip eder: uzun mesafeli uçuşlar, uçağa binmenin zorluklarıyla yüzleşme, güvenlik gösterileri, yemek servisi, zor yolcular, olası tıbbi olaylar ve acil durumlar, iniş öncesi stres |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Teknik ifadeleri ve terminolojiyi sunar. |
Gerçek iş durumları ve tipik yolcu ve kabin ekibi dialoglarını sunar. |
Her hafta bol miktarda mesleki kelime ve uçuş rutinin farklı aşamalarındaki gerçek durum örnekleri sunulmaktadır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Haftalık Okuma | The pre-flight briefing (Uçuş öncesi brifing) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
2 | Haftalık Okuma | Welcome on board (Uçuşa hoş geldiniz) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
3 | Haftalık Okuma | Welcome on board (cont.) / After take-off and into the flight ( Uçuşa hoş geldiniz (devamı)/ Kalkıştan sonra ve uçuşa devam ederken) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
4 | Haftalık Okuma | After take-off and into the flight (cont.) / Food and drinks (Kalkıştan sonra ve uçuşa başlarken (devamı) / Yiyecek ve içecekler) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
5 | Haftalık Okuma | Food and drinks (cont.) (Yiyecek ve içecekler (devam)) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
6 | Haftalık Okuma | Food and drinks (cont.) / Minor passenger problems (Yiyecek ve içecekler (devamı) / Küçük yolcu sorunları) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
7 | Haftalık Okuma | Minor passenger problems (cont.) / Is there a doctor on board? (Küçük yolcu sorunları (devam) / Uçakta doktor var mı?) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Is there a doctor on board? (cont.) ( Uçakta doktor var mı? (devam)) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
10 | Haftalık Okuma | In-flight emergencies (Uçuş sırasında acil durumlar) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
11 | Haftalık Okuma | In-flight emergencies (cont.) / Complaints and disruptive passengers (Uçak içi acil durumlar (devamı) / Şikayetler ve rahatsız edici yolcular) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
12 | Haftalık Okuma | Complaints and disruptive passengers (cont.) / Preparing for landing (Şikayetler ve rahatsız edici yolcular (devam) / İnişe hazırlık) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
13 | Haftalık Okuma | Preparing for landing (cont.) (İnişe hazırlık (devam)) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
14 | Haftalık Okuma | Saying goodbye | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
15 | Haftalık Okuma | General Review (Genel Tekrar) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
English for Cabin Crew by Terence Gerighty & Shon Davis,Cengage (2011) |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
3 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
3 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
1 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
1 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
5 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |