Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YDL252 | MESLEKİ İNGİLİZCE II | 4 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere havacılık İngilizcesinin öğretilmesi ve onların iletişim becerilerinin, kelime dağarcığının, telaffuzunun ve gramer doğruluğunun geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Uçuş öncesi brifinglerden uçaktan inmeye, 'kapıdan kapıya' kadar uçuş görevlilerinin gerçek zamanlı çalışma rutinlerini takip eder. Kabin ekibinin operasyonel prosedürlerini ve hem uzun mesafe hem de kısa mesafelerdeki farklı aşamalardaki ilerlemelerini takip eder: uzun mesafeli uçuşlar, uçağa binmenin zorluklarıyla yüzleşme, güvenlik gösterileri, yemek servisi, zor yolcular, olası tıbbi olaylar ve acil durumlar, iniş öncesi stres |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Teknik ifadeleri ve terminolojiyi sunar. |
Gerçek iş durumları ve tipik yolcu ve kabin ekibi dialoglarını sunar. |
Her hafta bol miktarda mesleki kelime ve uçuş rutinin farklı aşamalarındaki gerçek durum örnekleri sunulmaktadır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Haftalık Okuma | The pre-flight briefing (Uçuş öncesi brifing) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
2 | Haftalık Okuma | Welcome on board (Uçuşa hoş geldiniz) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
3 | Haftalık Okuma | Welcome on board (cont.) / After take-off and into the flight ( Uçuşa hoş geldiniz (devamı)/ Kalkıştan sonra ve uçuşa devam ederken) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
4 | Haftalık Okuma | After take-off and into the flight (cont.) / Food and drinks (Kalkıştan sonra ve uçuşa başlarken (devamı) / Yiyecek ve içecekler) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
5 | Haftalık Okuma | Food and drinks (cont.) (Yiyecek ve içecekler (devam)) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
6 | Haftalık Okuma | Food and drinks (cont.) / Minor passenger problems (Yiyecek ve içecekler (devamı) / Küçük yolcu sorunları) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
7 | Haftalık Okuma | Minor passenger problems (cont.) / Is there a doctor on board? (Küçük yolcu sorunları (devam) / Uçakta doktor var mı?) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Is there a doctor on board? (cont.) ( Uçakta doktor var mı? (devam)) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
10 | Haftalık Okuma | In-flight emergencies (Uçuş sırasında acil durumlar) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
11 | Haftalık Okuma | In-flight emergencies (cont.) / Complaints and disruptive passengers (Uçak içi acil durumlar (devamı) / Şikayetler ve rahatsız edici yolcular) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
12 | Haftalık Okuma | Complaints and disruptive passengers (cont.) / Preparing for landing (Şikayetler ve rahatsız edici yolcular (devam) / İnişe hazırlık) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
13 | Haftalık Okuma | Preparing for landing (cont.) (İnişe hazırlık (devam)) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
14 | Haftalık Okuma | Saying goodbye | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
15 | Haftalık Okuma | General Review (Genel Tekrar) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
English for Cabin Crew by Terence Gerighty & Shon Davis,Cengage (2011) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
3 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
4 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
3 | |||||
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
1 | |||||
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
1 | |||||
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Girişimcilik becerisi
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |