Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY244E | MATERNAL AND CHILD NUTRITION | 4 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MÜNEVVER BAŞAK ONAT |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Anne ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik ve bebek beslenmesi gereksinimleri, çocukların besin ihtiyaçları, beslenme sorunları ve çözüm önerileri ile tıbbi beslenme tedavisine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dünyada ve Türkiye’de anne ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik öncesi dönemde beslenme, gebelik ve emziklilik döneminde oluşan fizyolojik değişiklikler ve beslenme gereksinimleri, 0-1 yaş bebek beslenmesi, anne sütü, tamamlayıcı beslenme ve bebek formülaları, oyun çağı, okul öncesi, okul çağı ve adölesan dönemin özellikleri, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, beslenme ile ilgili sorunlar ve çözüm önerileri, diyet tedavisi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Türkiye ve Dünyadaki gebe-emzikli, çocuk ve adölesan dönemlerine ilişkin beslenme programları ve uygulamalarından öneriler paylaşır. |
Enerji ve makro besin ögeleri ile mikro besin ögelerinin anne çocuk beslenmesindeki önemini ve kaynaklarını açıklar. |
Gebelik-emziklilik dönemi için beslenme önerilerini ana hatlarıyla belirtir. |
Gebelik-emziklilik döneminde besin ögesi gereksinimleri hesaplar. |
Gebelik-emziklilik dönemi için gereksinimlerine uygun tıbbi beslenme programı hazırlar. |
Bebek formulalarının özelliklerini ve kullanım alanlarını karşılaştırır. |
Farklı yaş gruplarındaki çocuklarda beslenme ilkelerini açıklar. |
Farklı yaş gruplarındaki çocuklarda besin ögesi gereksinimleri hesaplar. |
Farklı yaş gruplarındaki çocuklarda gereksinimlere uygun tıbbi beslenme tedavisi hazırlar. |
Farklı yaş gruplarındaki çocuklarda beslenme sorunlarına yönelik çözüm önerilerini ana hatlarıyla belirtir. |
Dönemlerine göre çocukların beslenme sorunlarını açıklar. |
Dönemlerine göre gebelik ve beslenme ilişkisine yanıt verir. |
Gebelik-emziklilik dönemi ve farklı yaş gruplarındaki çocuklarda beslenme programı oluştururken tıbbi beslenme ilkelerini takip eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Dünyada ve Türkiye'de Anne ve Çocuk Beslenmesinin Önemi ve Çocuklarda Büyümenin İzlenmesi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gebelik Fizyolojisi ve Gebelikte Beslenme Gereksinimleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gebelik Dönemi Beslenmesinin Planlaması + ÖDEVLERİN DUYURULMASI | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Emziklilik Fizyolojisi ve Beslenme Gereksinimleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Emziklilik Dönemi Beslenmesinin Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | 0-1 Yaş Beslenme Gereksinimi ve Anne Sütünün Önemi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | 0-1 Yaş Döneminde Beslenmenin Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Okul Öncesi Dönemi Beslenme Gereksinimleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Okul Öncesi Döneminde Beslenmenin Planlaması + ÖDEV TESLİMİ | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Okul Çağı Dönemi Beslenme Gereksinimleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
12 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Okul Çağı Döneminde Beslenmenin Planlanması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Adölesan Dönemi Beslenme Gereksinimleri | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Adölesan Döneminde Beslenmenin Planlaması | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
15 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Vaka Örnekleri | Örnek Olay/Vaka Çalışması, Probleme Dayalı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Morrison, J. L., & Regnault, T. (Eds.). (2013). Nutrition in Pregnancy: Volume I. MDPI (Multidisciplinary Digital Publishing Institute). |
Morrison, J. L., & Regnault, T. (Eds.). (2017). Nutrition in Pregnancy: Volume II. MDPI (Multidisciplinary Digital Publishing Institute). https://doi.org/10.3390/books978-3-03842-368-3 |
Krause, M. V., & Mahan, L. K. (2021). Krause and Mahan's Food & the Nutrition Care Process. Elsevier. |
Brown, J. E. (2016). Nutrition Through the Life Cycle. Cengage Learning. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 3 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 2 | 16 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 73 | 0 | 123 |
Total Workload of the Course Unit | 123 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |