Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY298E | SUMMER TRAINEESHIP | 4 | 0 | 0 | 1 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Beslenme ve Diyetetik programında edinilen teorik ve pratik bilgi ve yeterliliklerin, gerçek meslek yaşamında veya gerçeğe çok yakın durumlarda uygulanmasıyla mesleki yetkinliğin artırılması ve diyetisyenlik mesleğine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazanılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Beslenme durumu ve alışkanlıklarının saptanması, beslenme eğitimi, özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyallerinin geliştirilmesi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Alanında edindiği olgusal bilgileri saha tecrübeleriyle ilişkilendirir. |
Mesleki iletişim tekniklerini uygular. |
Meslek etiğine uygun davranış gösterir. |
Toplu beslenme hizmeti veren yerlerde çalışanlara hijyen konusunda hizmet içi eğitim düzenler. |
Beslenme eğitimi materyalleri hazırlar. |
Beslenme eğitiminde mobil/ web tabanlı teknoloji kaynaklarını kullanır. |
Danışan/ hastaların vücut bileşimlerini ölçer. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
12 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences. |
Baysal, A. (2009). Beslenme (12th ed.). Hatiboğlu Basım ve Yayım. |
Gibson RS. (2005). Principles of Nutritional Assessment, Oxford University Press, NY, USA |
Aslan, D. (2021). Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 14 | 1 | 14 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 29 |
Total Workload of the Course Unit | 29 | ||
Workload (h) / 25.5 | 1,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 1,0 |