Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY444E | GRADUATION THESIS | 8 | 6 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Beslenme ve diyetetik alanına yönelik araştırma planlama, literatür tarama, hipotez geliştirme, veri toplama ve analiz etme, elde edilen verileri bilimsel bir bakış açısıyla yorumlama ve bitirme tezi hazırlamaya yönelik bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bitirme tezi hazırlama ilkeleri ve planlama aşamaları, literatür araştırması ve araştırma konusunun belirlenmesi, amaç, hipotez, materyal ve yöntemin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi sonuçlar, tartışma ve referansların yazılması, rapor halinde sunulması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Beslenme ve diyetetik ile ilişkili konularda araştırma planı hazırlar. |
Literatür tarama yöntemlerini takip ederek mesleki alandaki araştırmaları okur. |
Bitirme tezi için araştırma hipotezi ve araştırma sorularını biçimlendirir. |
Anlaşılır ve etkili bir araştırma konusu önerir ve bitirme tezini düzenler. |
Veri toplama ve analizi yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder. |
Veri toplama yöntemlerini analiz ederek teze uygun veri toplama araçlarını kullanır. |
Uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak verileri analiz eder. |
Araştırma raporları ve makaleler üzerine çalışır. |
Verilerinin yorumlanmasında literatür ışığında çıkarım yapar. |
Bitirme tezini bilimsel araştırma ve yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bireysel araştırma | Oryantasyon | Sunum/Anlatım, tartışma |
2 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Tez Konusunun Kararlaştırılması ve Çerçevesinin Oluşturulması | Sunum/Anlatım, tartışma |
3 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Çalışmanın İşlem Basamaklarının ve Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | Sunum/Anlatım, tartışma |
4 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Tez Yazım Kuralları ve Örnek Şablonlar | Sunum/Anlatım, tartışma |
5 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi | Sunum/Anlatım, uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma |
6 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi, Gerekli Formların Hazırlanması | Sunum/Anlatım, uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma |
7 | Bireysel araştırma, uygulama | Araştırma Verilerinin Toplanması | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Giriş, Genel Bilgiler ve Metot Bölümlerinin Yazımı | Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma |
10 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Araştırma Verilerinin Analizi | Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma |
11 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Araştırma Bulgularının Yorumlanması | Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma |
12 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Tartışma ve Sonuç Bölümlerinin Yazımı | Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma |
13 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Tez Yazılması ve Düzenlenmesi | Uygulama, tartışma, web tabanlı öğrenme, bireysel çalışma |
14 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Tezin Son Kontrolleri ve Danışman Geri Bildirimleri | Bireysel danışmanlık, tartışma |
15 | Bireysel araştırma, literatür taraması, web tabanlı araştırma | Tezin Teslimi | Bireysel danışmanlık ve değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. (2024). Lisansüstü tez / dönem projesi yazım kılavuzu. İstanbul. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 1 | 2 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 108 |
Total Workload of the Course Unit | 108 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |