TR EN

SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY249E SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT 3 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. ÜNAL ERDEM ELLİ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişime ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Doğumdan ergenliğe sosyal ve duygusal gelişim, sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar, sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler, yaşlara göre sosyal duygusal gelişim, sosyalleşme ve sosyal etkileşim, sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramları tanımlar.
Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili kuramları karşılaştırır.
Sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen faktörleri sıralar.
Sosyal duygusal problemi olan çocukları ayırt eder.
Sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır.
Çocuğun gereksinimleri doğrultusunda sosyal duygusal gelişimi destekleyici programlar hazırlar.
Çocuğun gereksinimlerine uygun sosyal-duygusal gelişimi destekleyici programları uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme Sosyal ve duygusal gelişimle ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
2 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
3 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
4 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
5 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen etmenler Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
6 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
7 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
10 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme yaşlara göre sosyal duygusal gelişim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
11 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyalleşme ve sosyal etkileşim Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
12 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
13 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
14 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
15 Literatür tarama, web tabanlı öğrenme sosyal duygusal gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Bee, Boyd (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs.
Metin Baysal, N. (Ed.) Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
5
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
5
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
5
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
5
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
5
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 15 3 45
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 1 10
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 1 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 15 2 30
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 101
Total Workload of the Course Unit 101
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0