TR EN

INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION AND ETHICS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
FTY143E INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION AND ETHICS 1 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. FUZAİL MOHAMMED MAJOO
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, tarihçesi, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması, iletişim, genel ve fizyoterapi alanına özgü etik ilkeler konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Mesleki tanımı,mesleğin diğer mesleklerle olan bağlantısının anlaşılması, ekip çalışmasında fizyoterapistin öneminin kavranması,fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında farklı branşların tanımının yapılması ve farklı branşlardaki temel hastalıkların sınıflandırılmasının doğru olarak yapılması,etik -ahlak kavramı -mesleki etik tanımının ve araştırma etiğinin doğru olarak anlaşılması fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan hasta değerlendirmelerinde SOAP-POMR gibi kayıt yöntemlerinin kullanımının öğrenilmesi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını tanımlar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar.
Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü kavrar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar.
Tıp etiği hakkında ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini tanımlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Dersin Amacı ve İçeriğinin Açıklanması, Fizyoterapist Kimdir? Fizyoterapistin Görev Tanımının Yapılması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
2 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımlanması, Fizyoterapinin Tarihçesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
3 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapistin Görev ve Sorumlulukları. Rehabilitasyonda Multidisipliner Yaklaşım Nasıl Olmalı? Ekip Çalışması İçerisindeki Diğer Birimler ve Birimlerin Görev Tanımları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
4 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma ‘Etik’ Kavramının Tanımının Yapılması, Araştırma Etiği, Deontoloji, Çevre Etiği Kavramlarının Açıklanması ve Birbiriyle İlişkisinin Tanımlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
5 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Sağlık Alanında Etik Prensipler, Fizyoterapistler İçin Etik Prensipler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
6 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma ICF Protokolünün Tanımı Ve Gerekliliği Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
7 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Hasta Haklarının Tanımının Yapılması, Sağlık Personeli-Hasta-Hasta Yakını İlişkisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İletişimin Prensipleri, Hasta İle İletişimin Anlatılması Ve Örneklenmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
10 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
11 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
12 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
13 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması Ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
14 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması Ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
15 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme,Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması Ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Vaka, Video gösterimi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Prof.Dr. Arzu Razak Özdinçler (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş Ders Kitabı-İstanbul Tıp Kitabevi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
5
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
3
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
4
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 102
Total Workload of the Course Unit 102
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0