TR EN

NUTRITION EDUCATION AND COUNSELING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY241 NUTRITION EDUCATION AND COUNSELING 3 2 2 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. MÜNEVVER GAYE AYBEY
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Beslenme eğitimi ve danışmanlığı konusunda temel bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Eğitimin tanımı ve önemi, öğrenme kuramları, öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim stratejileri beslenme eğitiminin önemi besin seçimine etki eden etmenler tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesi beslenme eğitimi programı geliştirme ve değerlendirme beslenme eğitimi materyalleri ve materyal hazırlama çocuklarda ve yetişkinlerde beslenme eğitimi beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknolojiler ve uzaktan eğitim iletişim ve danışmanlık okuryazarlık ve beslenme okuryazarlığı beslenme eğitimine ilişkin örnek eğitim programı geliştirme

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Beslenme eğitimin tanımı ve önemi ile beslenme eğitiminin gerekliliğini anlatır.
Besin seçimine etki eden etmenleri sıralar.
İletişim ve danışmanlık ilişkisini yorumlar.
Tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesini açıklar.
Sağlıklı davranış değişiminin aşamaları ve süreçlerini anlatır.
Öğrenme kuramlarını anlatır.
Öğrenmenin nasıl planlanması gerektiğini anlatır.
Öğrenmenin nasıl uygulanması ve değerlendirilmesini gerektiğini anlatır.
Çocuklarda beslenme eğitimini açıklar.
Yetişkinlerde beslenme eğitimini açıklar.
Beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknolojiler ve uzaktan eğitimi özetler.
Beslenme eğitimi etkinlik örneklerini inceler.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme eğitimi nedir? Neden gereklidir? Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Besin Seçimine Etki Eden Faktörler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma İletişim ve Danışmanlık Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Sağlıklı davranış değişiminin aşamaları ve süreçleri 1 Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Sağlıklı davranış değişiminin aşamaları ve süreçleri 2 Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Öğrenme kuramları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Öğrenmenin planlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Öğrenmenin uygulanması ve değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Çocuklarda Beslenme Eğitimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Yetişkinlerde Beslenme Eğitimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitiminde Mobil/Web Tabanlı Teknolojiler ve Uzaktan Eğitim Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimine İlişkin Örnek Eğitim Programı Geliştirme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimine İlişkin Örnek Eğitim Programı Geliştirme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Şanlıer N, Akdevelioğlu Y (2019). Beslenme Eğitimi. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Kutluay Merdol, T. (2012). Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı. Ankara. Klasmat Yayıncılık. Erişim Adresi: https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/A%2015.pdf
Baysal, A. (2018). Diyet El Kitabı. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 1 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 56
Total Workload of the Course Unit 56
Workload (h) / 25.5 2,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0