Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY241 | BESLENME EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIĞI | 3 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MÜNEVVER GAYE AYBEY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenme kuramları, beslenme eğitimi ve danışmanlık programları çerçevesinde, eğitimde hedef belirleme, iletişim teknikleri, eğitim planlama, değerlendirme ve motivasyonel görüşme konularına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Öğrenme kuramları, eğitim ve beslenme eğitimi, eğitimde hedef ve davranış belirleme, eğitim yöntemleri ve araçları, beslenme okuryazarlığı, yetişkin ve çocuk eğitiminin temel özellikleri, eğitim planlama ve değerlendirme, iletişim teknikleri, motivasyonel görüşme teknikleri, rol yapma tekniği ve uygulamalar, danışmanlık programı örnekleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eğitimin, öğrenmenin tanımını ve arasındaki farkları açıklar. |
Bazı öğrenme kuramlarını tanımlar. |
Beslenme eğitiminin önemini örneklerle açıklar. |
Eğitim yöntemlerini ve yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını sıralar. |
Eğitim yöntemlerini uygularken dikkat edilmesi gereken kuralları takip eder. |
Beslenme eğitimi materyalleri hazırlar. |
Beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknoloji kaynaklarını kullanır. |
Çocuk ve yetişkin gibi farklı birey ve gruplara eğitim programları hazırlar. |
Bireylerin kültürel ve demografik özelliklerini dikkate alarak beslenme eğitimini takip eder. |
Tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesine yönelik kavramları ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Öğrenme: Klasik Koşullanma ve Edimsel Koşullanma | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
2 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Öğrenme: Bilişsel Öğrenme Teorisi ve Gözlemsel Öğrenme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
3 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenmede Davranış Değişikliği | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Eğitim ve Beslenme Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
5 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Eğitim Programı Geliştirme ve Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
6 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Eğitimi Materyalleri ve Hazırlanması | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Okuryazarlığı ve Ölçümü | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Yetişkinlerde Beslenme Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
10 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Çocuklarda Beslenme Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
11 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Diyetisyenler İçin İletişim Becerileri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
12 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Danışmanlığı | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, role play |
13 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Diyetisyenler için Motivasyonel Görüşme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, role play |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı İçin Rol Yapma Tekniğiyle Uygulamalar | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
15 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Dünyadan Beslenme Eğitimi ve Danışmanlık Programı Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şanlıer, N., & Akdevelioğlu, Y. (2019). Beslenme eğitimi. Hedef Yayıncılık. |
Kutluay Merdol, T. (2012). Beslenme eğitimi ve danışmanlığı. Klasmat Yayıncılık. |
Baysal, A. (2018). Diyet el kitabı. Hatiboğlu Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 53 |
Genel Toplam | 53 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |