TR EN

BESLENME EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY241 BESLENME EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIĞI 3 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MÜNEVVER GAYE AYBEY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme eğitimi ve danışmanlığı konusunda temel bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Eğitimin tanımı ve önemi, öğrenme kuramları, öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim stratejileri beslenme eğitiminin önemi besin seçimine etki eden etmenler tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesi beslenme eğitimi programı geliştirme ve değerlendirme beslenme eğitimi materyalleri ve materyal hazırlama çocuklarda ve yetişkinlerde beslenme eğitimi beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknolojiler ve uzaktan eğitim iletişim ve danışmanlık okuryazarlık ve beslenme okuryazarlığı beslenme eğitimine ilişkin örnek eğitim programı geliştirme

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Beslenme eğitimin tanımı ve önemi ile beslenme eğitiminin gerekliliğini anlatır.
Besin seçimine etki eden etmenleri sıralar.
İletişim ve danışmanlık ilişkisini yorumlar.
Tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesini açıklar.
Sağlıklı davranış değişiminin aşamaları ve süreçlerini anlatır.
Öğrenme kuramlarını anlatır.
Öğrenmenin nasıl planlanması gerektiğini anlatır.
Öğrenmenin nasıl uygulanması ve değerlendirilmesini gerektiğini anlatır.
Çocuklarda beslenme eğitimini açıklar.
Yetişkinlerde beslenme eğitimini açıklar.
Beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknolojiler ve uzaktan eğitimi özetler.
Beslenme eğitimi etkinlik örneklerini inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme eğitimi nedir? Neden gereklidir? Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
2 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Besin Seçimine Etki Eden Faktörler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma İletişim ve Danışmanlık Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Tüketicilerin bilgi, tutum ve davranışlarının düzeltilmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Sağlıklı davranış değişiminin aşamaları ve süreçleri 1 Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Sağlıklı davranış değişiminin aşamaları ve süreçleri 2 Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Öğrenme kuramları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Öğrenmenin planlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Öğrenmenin uygulanması ve değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Çocuklarda Beslenme Eğitimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Yetişkinlerde Beslenme Eğitimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitiminde Mobil/Web Tabanlı Teknolojiler ve Uzaktan Eğitim Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimine İlişkin Örnek Eğitim Programı Geliştirme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Eğitimine İlişkin Örnek Eğitim Programı Geliştirme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şanlıer N, Akdevelioğlu Y (2019). Beslenme Eğitimi. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Kutluay Merdol, T. (2012). Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı. Ankara. Klasmat Yayıncılık. Erişim Adresi: https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/A%2015.pdf
Baysal, A. (2018). Diyet El Kitabı. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 1 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 56
Genel Toplam 56
Toplam İş Yükü / 25.5 2,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0