TR EN

MUSIC EDUCATION IN CHILDHOOD PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY345 MUSIC EDUCATION IN CHILDHOOD 5 2 2 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. BUSE KERİGAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilerin ritim duygusunu geliştirerek, çocuklara uygulayacakları etkinliklerde, etkinlik çeşitlerine ve müzik kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Müziğin Tanımı, Amaçları, Eğitimdeki Önemi Müzikle ilgili temel kavramlar Çocukluk Döneminde Müzik Müzikle İlgili Yaklaşımlar Müziğin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkisi Çocukların Müzik Becerilerinin Gelişiminde Etkili Olan Faktörler Çocukluk Döneminde Eğitimde Kullanılan Müzik Teknikleri Eğitimcinin Rolü ve Önemi Ortam ve Çalgılar Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Müzik Etkinliklerinin Uygulanması

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Müzikle ilgili temel kavramları açıklar.
Müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemini açıklar.
Müziğin çocuğun farklı alanlardaki gelişimine etkisini özetler.
Farklı müzik etkinliklerine örnek verir.
Çocuklar için müzik etkinlikleri planlar.
Çocuklar için müzik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller tasarlar.
Çocuklara yönelik müzik etkinlikleri üretir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama Dersin Tanıtımı, İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Müzik Eğitimine Giriş Anlatım
2 Literatür Tarama Müzik Eğitimine Giriş Anlatım
3 Literatür Tarama, Tartışma Ses Ayırt etme, Dinleme ve Üretme Çalışmaları Nota, Solfej Bilgisi Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocukluk Döneminde Müziğin Amacı ve Önemi Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Müzik Etkinliği Çeşitleri Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
6 Literatür Tarama, Grup Araştırması Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap
7 Literatür Tarama, Grup Araştırması, Bireysel Araştırma Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Müzik Eğitiminde Eğitimcinin Önemi ve Rolleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocuk Enstrümanları ve Şarkıları Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocuk Enstrümanları ve Şarkıları Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Müzik Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
13 Grup Araştırması, Bireysel Araştırma Yaratıcı Hareket ve Dans Uygulamaları Proje Tabanlı Öğrenme, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Müziğin Çocuklarda Uygulanması Anlatım, Soru Cevap
15 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Artık Materyallerden Müzik Aleti Yapım Atölyesi Uygulama, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Özgül,İ. (2014). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi
Yener, S. (2010). Mesleki Müzik Eğitiminde Müzik Teorisi Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
Bayraktar, Ö. (2018). 140 Müzik Aktivitesi. İstanbul: Kitapdostu Yayınları
Artan, İ. (2018). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
3
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
5
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
5
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 1 8
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 1 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 1 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 52
Total Workload of the Course Unit 52
Workload (h) / 25.5 2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0