Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EGY210 | SPOR PEDAGOJİSİ | 4 | 2 | 2 | 2 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Spor Eğitimi'nin amaçları doğrultusunda öğrenmede kuram, yöntem ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Contents of the Course Unit: | Öğretim ve öğrenimin temel kavram ve ilkeleri - Öğretim programları (içeriğin seçimi, düzenlenmesi, kullanılacak yöntemler pekiştirme, geri bildirim, düzenleme, beceri öğrenmenin işlenmesi aşamaları, değerlendirme) - Öğretim Yaklaşımı (giriş, buluş ve araştırma yoluyla öğretim) araştırma) - Öğretim Yöntem ve teknikleri Planlama-Öğrenme etkinliği (etkinlik örnekleri) - Koçluk sorumlulukları ve yeterlilikleri |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisini açıklayabilir |
Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilir. |
Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilir. |
Belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilir. |
Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama | Dönem ders içeriğinin genel tanımı ve amaçları | Anlatım |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Temel konseptler | Anlatım |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Eğitim programlarının eğitim durumu | Anlatım |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Öğretme becerileri (taksonomiler) | Anlatım |
5 | Literatür Tarama | Temel Öğretme ve Öğrenme Stratejileri (Keşif ve Analiz) | Anlatım, Tartışma |
6 | Web Tabanlı Araştırma | Öğretme Tarzları Yelpazesi (AE) | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Öğretme Tarzları Yelpazesi (FK) | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | AE Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | AE Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | FK Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | FK Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Test Koşulu (gözlem, görüşmeler, çalışma sayfaları vb.). | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür Tarama | Antrenörün sorumlulukları ve yeterlilikleri | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür Tarama | Antrenörün sorumlulukları ve yeterlilikleri | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Mosston, M., Ashworth, S. (2008). Beden Eğitimi Öğretimi. İlk Çevrimiçi Baskı |
Zırh, K. (2011). Spor Pedagojisi: Öğretim ve Koçluğa Giriş. Pearson Eğitim Limited. Londra. |
Senemoğlu, N., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
|
1 | |||||
3 |
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
|
3 | |||||
4 |
Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to demonstrate communication and social competency skills in order to cooperate with national and international institutions in his/her field.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to performance development, exercise applications for sports and special groups, and to solve these problems based on ethical values.
|
4 | |||||
2 |
By using personality traits with the social skills required by the profession groups in exercise and sports science field; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
2 | |||||
3 |
Student will be able to take precautions against possible injuries that might be confronted during exercise and to formulate exercise program towards performance structuring after sports injuries.
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 48 |
Total Workload of the Course Unit | 48 | ||
Workload (h) / 25.5 | 1,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 2,0 |