TR EN

OFFICE MANAGEMENT AND ERGONOMICS COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TDP205 OFFICE MANAGEMENT AND ERGONOMICS 3 3 3 4

Objectives and Contents

Objectives: Bu ders öğrencilerin büro ortamında kullanılacak büro araç ve gereçleri ile ilgili bilgi ve becerilerle donanmış ,iş yerinin iş akışını, problemlerin çözüm aşamalarını kavrayabilme bilgi ve becerisine sahip olmalarını amaçlamaktadır.
Content: Büro Yönetimi ve Ergonomi dersi, Büro kavramı, büronun amacı, fonksiyonları ve tarihsel gelişimi, büro türleri - Büro elemanları, büro hizmetleri, bürolarda çalışanların özellikleri - Yönetim kavram ve tanımı, yönetimin özellikleri, yönetimin tarihsel gelişimi, amaç ve fonksiyonları - Büro yönetimi kavramı, büro yönetiminin özellikleri, büro yönetiminin amacı ve fonksiyonları - Büro yönetiminde planlama - Büro yönetiminde örgütleme - Bürolarda koordinasyon - Büro yönetiminde yöneltme - Büro yönetiminde kontrol (denetim) - Bürolarda iş yönetimi - Bürolarda dosyalama - Büro yönetiminde stres yönetimi - Büro yönetiminde ergonomi - Çalışma koşullarında ergonomi konularını içermektedir.