TR EN

MARKETING MANAGEMENT IN HEALTH INSTITUTIONS COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY244 MARKETING MANAGEMENT IN HEALTH INSTITUTIONS 4 3 3 6

Objectives and Contents

Objectives: Sağlık kurumlarında pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve tekniklerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Content: Sağlık hizmetlerinde pazarlama kavramı, Sağlık hizmetleri pazarlamasının özellikleri ve diğer endüstrilerinden farklılıkları, Sağlık hizmetleri pazarlamasının geçmişi ve gelişmesine etki eden faktörler, Sağlık hizmetleri pazarlamasının nedenleri, Tüketici, müşteri ve hasta kavramları, Sağlık kuruluşları ve pazarlama fonksiyonu ilişkisi, Pazarlama organizasyonu ve sağlık kurumunda pazarlama yönetiminin yeri ve rolü, Sağlık hizmetleri pazarında pazar bölümlendirme ve talep yönetimi, Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın gerçekleşmesi için şartlar, Rekabet kavramı; Ürün fiyatlandırma, dağıtım fonksiyonu ilişkisi, Dağıtım kanalı, Pazarlama faaliyet örnekleri, Tutundurma