TR EN

PRINCIPLES AND MANAGEMENT OF MARKETING COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
IBY218 PRINCIPLES AND MANAGEMENT OF MARKETING 4 3 3 6

Objectives and Contents

Objectives: Bu ders, öğrencilerin pazarlama ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olarak, detaylı bir pazarlama planı geliştirmelerini ve işletmelere sunabilecek düzeye gelmelerini amaçlamaktadır.
Content: -Pazarlama ile ilgili temel kavramlar Değişim Kavramı , Pazar Kavramı , Gereksinme (İhtiyaçlar) ve İstekler , Değer,Tatmin, Kalite, Talep, Talep arz arasında denge açısından sekiz durum -Ürün ve Hizmetler -Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları -Pazarlama Sistemi -Pazarlama Fonksiyonları -Fayda Kavramı -Pazarlama Stratejileri -Pazarlama Kontrolü -Hedef Pazar -Tüketici -Tüketici Çeşitleri -Pazar Çeşitleri -Tüketici Pazarlarının İncelenmesi Gereken Üç Yönü -Tüketici Satın Alma Davranışlarını (Sürecini) Etkileyen Faktörler -Satın Alma Karar Tipleri -Tüketici Satın Alma Karar Süreci -Pazarlama Yöneticisi hangi soruları cevaplamalıdır? -Pazarlamayı Etkileyen Faktörler -İşletme Sistemi ve Çevresi -Makro Çevresel Faktörler -Mikro Çevresel Faktörler -İşletme İçi Faktörler -İşletmelerde Planlama ve Stratejik Planlama -Pazarlama Stratejisi ve Stratejik Pazarlama Planlaması -Çevre Analizi (Dış Çevre-İç Çevre-Müşteri Çevresi) -Durum Analizi (SWOT Analizi) -Büyüme Hızı&Pazar Payı Matrisi -İşletmelerde Büyüme Stratejileri -Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi -Pazarlama Karmalarından Ürün ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Fiyat ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Tutundurma ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Dağıtım ve ilgili kavramları