TR EN

ADVERTISING PSYCHOLOGY COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI402 ADVERTISING PSYCHOLOGY 8 3 3 7

Objectives and Contents

Objectives: Bu ders; reklam türleri ve özellikleri göz önünde bulundurularak reklam psikolojisinin yapısına ve temeline ilişkin kuramsal bilgileri öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır.
Content: Reklam ve psikoloji ilişkisi, Aristotales ve Retorik, Gustave Le Bon’un kitle psikolojisi ve reklamcılık ile ilişkisi, Hedonizm ve etki-tepki yaklaşımı, kişilik kuramları ve reklamcılık (Freud), kişilik kuramları ve reklamcılık (Adler), kişilik kuramları ve reklamcılık (Jung), kişilik kuramları ve reklamcılık (Berne, Horney, Erikson), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (Maslow), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (Alderfer, Heizberg, Murray), ihtiyaç kuramları ve reklamcılık (McClelland, Atkinson), zihinsel kuramlarda değer ve beklenti kuramları ve reklamcılık (Wroom, Porter ve Lawler, Locke, Adams), zihinsel kuramlarda denge ve uyum kuramları ve reklamcılık (Piaget, Heider, Festinger), dersin içeriğini oluşturmaktadır.