TR EN

NESNE TABANLI YAZILIM GELİŞTİRME COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BTP156 NESNE TABANLI YAZILIM GELİŞTİRME 2 3 3 7

Objectives and Contents

Objectives: Öğrencilerin nesne yönelimli programlamanın (OOP) temel prensiplerini ve yazılım geliştirme süreçlerinde bu prensiplerin nasıl kullanılacağını öğretmektir. Öğrenciler, yazılım geliştirme dünyasında yaygın olarak kullanılan nesne yönelimli yaklaşımı anlamakla kalmayıp, bu yaklaşımı kullanarak yapılandırılmış, sürdürülebilir ve yeniden kullanılabilir yazılımlar geliştirme becerisi kazanacaklardır. Ders boyunca, modern bir nesne yönelimli programlama dilinde (örneğin, Java, Python veya C++) uygulamalar yapılarak teorik bilgi pratikle desteklenecektir.
Content: Nesne yönelimli programlamanın dört temel prensibi olan kapsülleme (encapsulation), soyutlama (abstraction), kalıtım (inheritance) ve çok biçimlilik (polymorphism) konularını kapsamlı bir şekilde ele alır. Öğrenciler, sınıflar, nesneler, metodlar ve veri güvenliği gibi temel kavramlarla başlayarak, istisna yönetimi, dosya işlemleri ve koleksiyonlar gibi daha ileri seviyedeki konuları öğreneceklerdir. Ayrıca, yazılım geliştirme süreçlerini kolaylaştırmak ve optimize etmek için kullanılan tasarım kalıplarına giriş yapılacaktır. Dersin sonunda, öğrenciler öğrendikleri bilgileri kullanarak bir proje geliştirecek ve gerçek dünya problemlerine yönelik yazılım çözümleri üretebilecek beceriye sahip olacaklardır.