| İşitme kaybının özelliklerini açıklar. |
| Çocuk ve yetişkinlerde kullanılan amplifikasyon araçlarını ayırt eder. |
| Çocuklarda kullanılan yardımcı dinleme cihazlarının etkin kullanıldığı ortamları açıklar. |
| İşitme kaybının çocuk ve ailelerinin sosyal/duygusal etkilerini açıklar. |
| İşitme sağlığının korunması, önlenmesi, tanılanması, tedavi ve rehabilitasyonuna yönelik halk sağlığı uygulamalarında edindiği bilgi ve becerilerini gösteririr. |
| Belirli derece ve konfigürasyondaki kaybın dil kazanımına olan etkisini açıklar. |
| Belirli derece ve konfigürasyondaki kaybın akademik beceriler üzerine etkisini açıklar. |
| İşitme kayıplı bireylerde eğitsel/iletişim seçeneklerini ayırt eder. |
| İşitme kayıplı bireyler için habilitatif plan oluşturur. |