PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Marka İletişim Bölümünden mezun olan kişilerin kuramsal anlamda marka iletişim ve reklam stratejileri, marka kültürü ve popüler kültür bağlantılarını analiz edebilecek yeterlikte olmaları gerekmektedir.
|
2
Marka iletişim bölümünden mezun olan ve istihdam edilen kişilerin, alanla ilgili analiz yetenekleri ve analiz süreçlerinin olgusal anlamda olumlu bir geri dönüş olarak marka ile ilgili alanlardaki çalışmalara yansıtılması.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Marka ile ilgili alanlarda çalışacak kişilerin, bilişsel bilgi olarak değerlendirilebilecek bilme ve farkına varma süreçlerinin daha üst düzey bir noktada kavranmasını ve uygulanabilir süreçler olmasının sağlanması.
|
2
Kuramsal bilgiler olarak kavranan olguların uygulamalı olarak gerçekleştirilebilir olmasını sağlama ve marka kavramın yeni evrimsel süreçler ile bağlantılarının uygulanır hale getirilmesinin yöntemlerinin araştırılması.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
1.Marka İletişim çalışmalarının bağımsız çalışma yeteneğini kazanmış kişiler ile ortaya çıkarılabileceğini fark eden kişilerin istihdam alanlarına kazandırılması 2. Yaratıcı (kreatif) çalışmaların yapılabilir olmasının bağımsız çalışma yapma fikri ile olan kuramsal ve pratik bağının kavratılması 3. Sorumluluk alarak çalışma yapmanın özellikle ajans çalışmalarında bağımsız ve özgün ürünler oluşturma üzerindeki etkisinin idrak edilmesinin sağlanması 4.Marka değeri kavramının markanın bağımsızlığı ile ilgili yaratıcı çalışmalar ile sağlanması fikrinin aktarılması 5.Marka iletişim çalışmalarının ülkemizde yenilikçi çalışmalar olmasının öneminin bağımsız çalışma yapma fikri ile olan bütünsel bağının açıklanması.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
1.Marka değeri çalışmalarının öğrenme yetkinliği ve bağımsız ve yaratıcı düşünme ile etkileşiminin araştırılması ve uygulama çalışmalarının yapılması.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Marka değeri ve marka ruhu kavramlarının sosyal etkiler oluşturması ve iletişim anlamında sosyal bir kavram olarak markanın, hedef kitle üzerindeki etkisinin araştırılması ve bu etkinin öneminin kavratılması
|
Alana Özgü Yetkinlik |
---|
1
Yeni ve modern bir alan olarak markanın marka değeri kavramının bu alana özgü yetkinlik oluşturması ve bunun ülkemizdeki reklam çalışmalarına 'marka kavramı' etkisinin bir düşünce olarak aktarılması
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
Marka İletişim Bölümünden mezun olan kişilerin kuramsal anlamda marka iletişim ve reklam stratejileri, marka kültürü ve popüler kültür bağlantılarını analiz edebilecek yeterlikte olmaları gerekmektedir.
|
2
Marka iletişim bölümünden mezun olan ve istihdam edilen kişilerin, alanla ilgili analiz yetenekleri ve analiz süreçlerinin olgusal anlamda olumlu bir geri dönüş olarak marka ile ilgili alanlardaki çalışmalara yansıtılması.
|
3
Marka ile ilgili alanlarda çalışacak kişilerin, bilişsel bilgi olarak değerlendirilebilecek bilme ve farkına varma süreçlerinin daha üst düzey bir noktada kavranmasını ve uygulanabilir süreçler olmasının sağlanması.
|
4
Kuramsal bilgiler olarak kavranan olguların uygulamalı olarak gerçekleştirilebilir olmasını sağlama ve marka kavramın yeni evrimsel süreçler ile bağlantılarının uygulanır hale getirilmesinin yöntemlerinin araştırılması.
|
5
1.Marka İletişim çalışmalarının bağımsız çalışma yeteneğini kazanmış kişiler ile ortaya çıkarılabileceğini fark eden kişilerin istihdam alanlarına kazandırılması 2. Yaratıcı (kreatif) çalışmaların yapılabilir olmasının bağımsız çalışma yapma fikri ile olan kuramsal ve pratik bağının kavratılması 3. Sorumluluk alarak çalışma yapmanın özellikle ajans çalışmalarında bağımsız ve özgün ürünler oluşturma üzerindeki etkisinin idrak edilmesinin sağlanması 4.Marka değeri kavramının markanın bağımsızlığı ile ilgili yaratıcı çalışmalar ile sağlanması fikrinin aktarılması 5.Marka iletişim çalışmalarının ülkemizde yenilikçi çalışmalar olmasının öneminin bağımsız çalışma yapma fikri ile olan bütünsel bağının açıklanması.
|
6
1.Marka değeri çalışmalarının öğrenme yetkinliği ve bağımsız ve yaratıcı düşünme ile etkileşiminin araştırılması ve uygulama çalışmalarının yapılması.
|
7
Marka değeri ve marka ruhu kavramlarının sosyal etkiler oluşturması ve iletişim anlamında sosyal bir kavram olarak markanın, hedef kitle üzerindeki etkisinin araştırılması ve bu etkinin öneminin kavratılması
|
8
Yeni ve modern bir alan olarak markanın marka değeri kavramının bu alana özgü yetkinlik oluşturması ve bunun ülkemizdeki reklam çalışmalarına 'marka kavramı' etkisinin bir düşünce olarak aktarılması
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Marka İletişim Bölümünden mezun olan kişilerin kuramsal anlamda marka iletişim ve reklam stratejileri, marka kültürü ve popüler kültür bağlantılarını analiz edebilecek yeterlikte olmaları gerekmektedir.
Marka iletişim bölümünden mezun olan ve istihdam edilen kişilerin, alanla ilgili analiz yetenekleri ve analiz süreçlerinin olgusal anlamda olumlu bir geri dönüş olarak marka ile ilgili alanlardaki çalışmalara yansıtılması.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Marka ile ilgili alanlarda çalışacak kişilerin, bilişsel bilgi olarak değerlendirilebilecek bilme ve farkına varma süreçlerinin daha üst düzey bir noktada kavranmasını ve uygulanabilir süreçler olmasının sağlanması.
Kuramsal bilgiler olarak kavranan olguların uygulamalı olarak gerçekleştirilebilir olmasını sağlama ve marka kavramın yeni evrimsel süreçler ile bağlantılarının uygulanır hale getirilmesinin yöntemlerinin araştırılması.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
1.Marka İletişim çalışmalarının bağımsız çalışma yeteneğini kazanmış kişiler ile ortaya çıkarılabileceğini fark eden kişilerin istihdam alanlarına kazandırılması 2. Yaratıcı (kreatif) çalışmaların yapılabilir olmasının bağımsız çalışma yapma fikri ile olan kuramsal ve pratik bağının kavratılması 3. Sorumluluk alarak çalışma yapmanın özellikle ajans çalışmalarında bağımsız ve özgün ürünler oluşturma üzerindeki etkisinin idrak edilmesinin sağlanması 4.Marka değeri kavramının markanın bağımsızlığı ile ilgili yaratıcı çalışmalar ile sağlanması fikrinin aktarılması 5.Marka iletişim çalışmalarının ülkemizde yenilikçi çalışmalar olmasının öneminin bağımsız çalışma yapma fikri ile olan bütünsel bağının açıklanması.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
1.Marka değeri çalışmalarının öğrenme yetkinliği ve bağımsız ve yaratıcı düşünme ile etkileşiminin araştırılması ve uygulama çalışmalarının yapılması.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
Marka değeri ve marka ruhu kavramlarının sosyal etkiler oluşturması ve iletişim anlamında sosyal bir kavram olarak markanın, hedef kitle üzerindeki etkisinin araştırılması ve bu etkinin öneminin kavratılması
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
Yeni ve modern bir alan olarak markanın marka değeri kavramının bu alana özgü yetkinlik oluşturması ve bunun ülkemizdeki reklam çalışmalarına 'marka kavramı' etkisinin bir düşünce olarak aktarılması
|