TR EN

Program Yeterlilikleri

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI

BİLGİ

Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.

1
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
2
Alana yönelik içerikler hakkında bilgi verir ve kuramsal çerçeveye hakimiyet sağlar.
3
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.

BİLGİ

Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.

1
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
2
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
3
Yeni Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
4
Yeni Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.

YETKİNLİKLER

Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.

1
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
2
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
3
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.

Öğrenme Yetkinliği

1
Yeni Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
2
Alanındaki literatürü özetler.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1
Yeni Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
2
Alanında grup çalışmaları organize eder.
3
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.

Alana Özgü Yetkinlik

1
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
2
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
3
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI

1
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
2
Alana yönelik içerikler hakkında bilgi verir ve kuramsal çerçeveye hakimiyet sağlar.
3
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
4
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
5
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
6
Yeni Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
7
Yeni Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
8
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
9
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
10
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
11
Yeni Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
12
Alanındaki literatürü özetler.
13
Yeni Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
14
Alanında grup çalışmaları organize eder.
15
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
16
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
17
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
18
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.

BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder. 3-Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. 4-Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir. 5-İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir. 6-Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır. 7-İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır.
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder.
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir.
İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir.
Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır.
İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır.
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder.
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir.
İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir.
Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır.
İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır.
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
Alana yönelik içerikler hakkında bilgi verir ve kuramsal çerçeveye hakimiyet sağlar.
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
1-Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2-Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir. 3-Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar. 4-Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir.
Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar.
-Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir.
Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar.
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
Yeni Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
Yeni Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
1-Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
Öğrenme Yetkinliği
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
1-Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. 3-Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4-Bilgiye ulaşma yollarını bilme, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. 5-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
Bilgiye ulaşma yollarını bilme, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
Yeni Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
Alanındaki literatürü özetler.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır. 2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5-Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. 6-Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. 7-Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar.
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar.
Yeni Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
Alanında grup çalışmaları organize eder.
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
1-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir. 3-Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır. 4-Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır. 5-Sosyal güvenlik ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir.
Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır.
Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır.
Sosyal güvenlik ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.