Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY302 | ENGELLİLERDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 6 | 2 | 2 | 4 |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Engelli ve engelli spor dallarına ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır. |
İçerik: | Engelli bireylerde ölçmenin tanımı ve önemi, ölçmenin temelleri, ölçekler, ölçme hatası (ölçeklerin yapısı ve seçiciliği), bilişsel ve duyuşsal davranışın ölçülmesi, psiko motor davranışın ölçülmesi, değerlendirme, motor performans testlerinin yapısı ve seçiciliği, engellilerde spor beceri testlerinin değerlendirilmesi, özel alanlarda ölçme konularını içermektedir. |