TR EN

REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV464 REKLAMCILIK 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN KUŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ders kapsamında reklam ve reklamcılıkla ilgili temel teorik ve pratik bilgilerin verilmesi, öğrencilerin reklamcılığın işleyişi ile ilgili temel bilgi ve süreçleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders içeriğinde reklam ve reklamcılığa giriş, reklamın amaçları, reklamın işlevleri, reklam ve pazarlama ilişkisi, reklamda marka olgusu, marka yaratımı, reklamcılığın amaç ve işlevleri bağlamında kimlik, benlik ve tüketim pratikleri, tüketici davranışını etkileyen faktörler, reklam kampanyaları, reklamda medya planlaması, reklam metni yazımı konu başlıkları yer alır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılıkla ilgili temel kavram ve süreçleri açıklar.
Marka yaratım ve yönetim süreçlerini analiz edebilir.
Reklam kampanyalarını karşılaştırabilir.
Reklam metinlerini değerlendirebilir.
Reklam kampanyalarının işleyişini açıklar.
Reklam sürecindeki medya planlaması adımını değerlendirebilir.
Reklam ajanslarındaki işleyiş ve görev dağılımını açıklar.
Reklam örnekleri üzerinden reklamcılıktaki kimlik, benlik ve tüketim pratiklerini tartışabilir.
Tüketici davranışını etkileyen faktörleri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derse giriş ve tanıtım. Anlatma ve tartışma yöntemi
2 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklam ve reklamcılık kavramı, reklamda iki temel unsur: analiz ve yaratıcılık. Anlatma ve tartışma yöntemi
3 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklamın amaç ve işlevleri. Anlatma ve tartışma yöntemi
4 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklamcılığın amaç ve işlevleri bağlamında kimlik, benlik ve tüketim pratikleri. Anlatma ve tartışma yöntemi
5 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklam ve pazarlama ilişkisi bağlamında marka olgusu. Marka nasıl yaratılır? Anlatma ve tartışma yöntemi
6 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Tüketici davranışını etkileyen faktörler I. Anlatma ve tartışma yöntemi
7 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Tüketici davranışını etkileyen faktörler II. Anlatma ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklam kampanyaları. Anlatma ve tartışma yöntemi
10 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklam kampanyası örnekleri ve analizler / markalar üzerinden pazarlama stratejileri. Anlatma ve tartışma yöntemi
11 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklamda medya planlaması. Anlatma ve tartışma yöntemi
12 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklam metni yazımı I. Anlatma ve tartışma yöntemi
13 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Reklam metni yazımı II. Anlatma ve tartışma yöntemi
14 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması İnternet reklamcılığı. Anlatma ve tartışma yöntemi
15 İşlenecek konu hakkında araştırma ve okuma yapılması Genel değerlendirme. Anlatma ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aslaner, A. G., & ASLANER, D. A. (2020). Gelenekselden dijitale türkiye’de reklamcılık. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 10(21), 17-30.
Berger, J., & Salman, Y. (1986). Görme biçimleri. Yankı Yayınları.
Cialdini, R. B. (2016). İknanın Psikolojisi. İstanbul: MediaCat.
Demirci, K. (2017). Reklam Dayatır: Reklamın Tarihsel ve İdeolojik Özelliklerine Bir Bakış. Ankara: Ütopya Yayınları.
Elden, M. (2015). Reklam ve reklamcılık. Say Yayınları.
Elden, M. (2016). Reklam yazarlığı. İletişim Yayınları.
Öcal, D. & Polat, H. (2020). Dijital Reklamcılık. Nobel Akademik Yayıncılık.
Topsümer, F. & Elden, M. (2015). Reklamcılık - Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İletişim Yayınları.
Yılmaz, R. A. (2001). İlanattan internete: Türkiye'de reklamcılık. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 18(18), 355-367.
Yılmaz, R., & Erdem, M. N. (2016). 150 soruda geleneksel ve dijital reklamcılık. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 12 3 36
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 2 3 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 3 3 9
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0