Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GSF124 | SANAT VE TASARIM TARİHİ II | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Orta çağ, Rönesans ve Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin genel özellikleri ve üretim anlayışları, Sanayi Devrimi sonrası yaşanan değişimler, Yirminci yüzyılın önemli tasarım anlayışları ve bunların günümüz sanat ve tasarımına etkilerini yorumlama becerisi kazandırma |
İçerik: | Tasarımın tarihsel, sosyokültürel, siyasi olaylarla ilişkisini kurarak, günümüz tasarımcılarının yorumuna ve yaratıcı süreçlerine katkıda bulunmak, Çağdaş tasarımları tarihsel süreç içinde analiz ederek, tasarımın öncü akımlarını ve eğilimlerini tanıtma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Orta çağ, Rönesans ve Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin genel özelliklerini ve üretim anlayışlarını Sanat ve tasarım ilişkilerine göre tanımlar. |
Sanayi Devrimi sonrası yaşanan değişimleri açıklar. |
Yirminci yüzyılın önemli tasarım anlayışları ve bunların günümüz sanat ve tasarımına etkilerini açıklar. |
Sanat tarihini süreçleriyle günümüz tasarım ve görselliği arasındaki ilişkileri tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtımı, önceki dönemin konu başlıkları üzerinden tartışma | Anlatım ve tartışma yöntemi |
2 | Okuma / Araştırma | William Morris. Art Nouveau akımının sanat ve tasarıma etkileri. | Anlatım ve tartışma yöntemi |
3 | Okuma / Araştırma | Ekspresyonizm, Sembolizm | Anlatım ve tartışma yöntemi |
4 | Okuma / Araştırma | ’Arts and Crafts’’ hareketi | Anlatım ve tartışma yöntemi |
5 | Okuma / Araştırma | William Morris. Art Nouveau akımının sanat ve tasarıma etkileri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
6 | Okuma / Araştırma | Avant-garde sanatçıların teknolojiyi sanata taşıma çabaları | Anlatım ve tartışma yöntemi |
7 | Okuma / Araştırma | Fütürizm, Konstrüktivizm, De Stijl | Anlatım ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma / Araştırma | Bauhaus’un kuruluşu ve Walter Gropius | Anlatım ve tartışma yöntemi |
10 | Okuma / Araştırma | Kübizm ve Fovizm | Anlatım ve tartışma yöntemi |
11 | Okuma / Araştırma | Modern Sanat - Soyut Sanat | Anlatım ve tartışma yöntemi |
12 | Okuma / Araştırma | Dadaizm, Sürrealizm, Pop Art. | Anlatım ve tartışma yöntemi |
13 | Okuma / Araştırma | Teknik gezi | Anlatım ve tartışma yöntemi |
14 | Okuma / Araştırma | Postmodernizm, Minimalizm ve Kavramsal Sanat. | Anlatım ve tartışma yöntemi |
15 | Okuma / Araştırma | Sanat ve Teknoloji: Makine yüzyılının sanat ve tasarıma etkileri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akurgal, E. (1998), Anadolu Kültür Tarihi, Ankara: TÜBİTAK Yayınları |
Winckelmann, J.J. (2012), Antikçağ Sanat Tarihi (Oğuz Özügül, Çev.), İstanbul: Say Yayınları |
Akyürek, E. (1996), Bizans´ta Sanat ve Ritüel, İstanbul: Kabalcı Yayınevi |
Fischer, E. (2012), Sanatın Gerekliliği (Cevat Çapan, Çev.), İstanbul: Payel Yayınevi |
Gombrich, E.H. (2007), Sanatın Öyküsü (Ömer Erduran, Erol Erduran, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi |
Gombrich, E.H. (2015), Sanat ve Yanılsama (Ahmet Cemal, Çev.), İstanbul:Remzi Kitabevi |
Cömert, B. (2010), Mitoloji ve İkonografi, Ankara: De Ki Yayınları |
Wölfflin, H. (1990), Sanat Tarihinin Temel Kavramları (Haytrullah Örs, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi |
Bulut, Ü. (2003), Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları |
Turani, A. (2003), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Tansuğ, S. (1995), Resim Sanatının Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Beksaç, E. (2012), Ortaçağ Avrupasında Resim Sanatı, Çanakkale: Paradigma Akademi Yayınları |
Hauser, A. (1984), Sanatın Toplumsal Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: YEM Yayınları, 1997 |
Sözen, M. & Tanyeli, U. (2012) Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Hollingsworth, M. (2009), Dünya Sanat Tarihi (Rengin Küçükerdoğan, Banu Ergüder, Çev.), İstanbul: İnkılap Yayınevi |
Pischel-Fraschini, G. (1981), Sanat Tarihi Ansiklopedisi (Hasan Kuruyazıcı,Üstün Alsaç, Çev.), Görsel Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
4 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
0 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
0 | |||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |