TR EN

İLERİ BİLDİRİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT385 İLERİ BİLDİRİM 5 4 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrenciler stratejik iletişim, geribildirim ve ileribildirim sürecinin genel işleyişini, türlerini, özelliklerini, engellerini ve ileribildirim ile ilgili temel kavramları öğrenerek değişen paradigmaya uyum sağlayabilen kısa zamanda çift yönlü iletişim kurabilen, sorun yönetimi yapabilen bireyler olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında geribildirim ve ileribildirim kavramının tanımı, özellikleri türleri, amaçları, işlevleri, engelleri ve bu engelleri aşma yolları konuları ele alınacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Stratejik iletişim ve iletişimin değişen yönelimini açıklar
Geri bildirim kavramını ve işlevlerini tanımlar.
İleribildirim kavramını tanımlar.
Geribildirim kavramının özellikleri ve türlerini açıklar.
İleribildirim kavramının amaçlarını açıklar
İleribildirim kavramının ve kullanımını anlatır
Geribildirim ve İleribildirim engelleri ve bu engelleri aşma yollarını gösterir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İletişim Kavramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Stratejik İletişim ve İletişimin Değişen Yönelimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İletişimin Öğeleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geribildirim Tanımı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geribildirim Türleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geribildirim Özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geribildirim Engelleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İleribildirim Tanımı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İleribildirim Türleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 - ARA SINAV -
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İleribildirim Amaç ve İşlevleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İleribildirim Engelleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İleribildirim ve Geribildirim Engellerini Aşma Yolları Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 - Final -
15 - Final -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aslı Kasar, Kurumsal İletişim Yönetiminde İleribildirim, İstanbul: Hiperyayın
Emel Karayel Bilbil, Aslı Kasar, (Aralık 2019), “Kurumsal İletişim Yönetiminde Kurum ve Hedef Kitle İlişkisi Bağlamında Geribildirimin Yeniden Tanımlanması: Literatür İncelemesi” Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 57, s.85-124.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Klasik Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 2 7 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 25 25
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 18 18
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0