Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV477 | POST PRODÜKSİYON | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin, post prodüksiyon sürecini anlaması, çekim sonrası uygulamaları ve bu uygulamaların somut adımlarına yönelik yönlendirici eğilimler kazanması amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; öğrencilerin, post prodüksiyon hakkında bilgi sahibi olmaları ve kendi ürünlerinin post prodüksiyon süreçlerine dair uygulama adımlarının bilgileri, örnekleri kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Post prodüksiyon ile ilgili teknik konuları açıklayabilir. |
Post prodüksiyon süreci hakkında fikir sahibi olur. |
Kurgu, renk gibi teknik konular hakkında analiz yapabilir. |
Renklendirme, renk düzeltme, renk kavramı hakkında tartışabilir. |
Ses ve ses işleme süreçleriyle ilgili konuları açıklayabilir. |
Ses ve görüntü arasındaki teknik ve naratif ilişki hakkında tartışabilir. |
Ses kurgusu, ses tasarımı ve ses tasarım uygulamalarını açıklayabilir. |
Özel efekt kavramını ve nasıl kullanıldığını açıklayabilir. |
Yeşil ve mavi perde, arka plan temizleme sanal arka plan kullanımı hakkında teknik analiz yapabilir. |
Online – offline kurgu kavramlarını ve proxy yöntemini açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı | Anlatım ve soru-cevap |
2 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşamalarının değerlendirilmesi | Anlatım ve beyin fırtınası |
3 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Post prodüksiyon aşamalarının anlatılması, sürecin işleyişinin örnekler üzerinden analizi | Anlatım ve beyin fırtınası |
4 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Görüntü kurgusu, kurgu tarihinin incelenmesi ve temel kurgu programlarının tanıtımı | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
5 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Online – offline kurgu kavramları, proxy yöntemi | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
6 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Codecler, dosya formatları, import ve export ayarları | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
7 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Kurgu teknikleri, Pudovkin ve Kuleşov etkisi, genel değerlendirme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Ses kurgusu, ses tasarımı ve ses tasarım uygulamaları | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
10 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Ses ve görüntü eşleme, ses ve görüntünün kurgulanmasına dair örnekler | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
11 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Yeşil ve mavi perde, arka plan temizleme sanal arka plan kullanımı | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası |
12 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Renklendirme, renk düzeltme, renk kavramı | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası |
13 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | LOG ve RAW kavramlarının incelenmesi, LUT kullanımı | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası |
14 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Post prodüksiyon şirketleri ve genel değerlendirme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası |
15 | - | - | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pearlman, K. (2016). Sinemada Ritimlerin Kurgusu: Filmin Üslubu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Murch. W. (2019). Göz Kırparken: Film Kurgusuna Bir Bakış Açısı. İstanbul: İFA |
Canikligil, İ. (2007). Dijital Video ile Sinema. Ankara: Pusula Yayıncılık |
Berger, J. (2019). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları |
Wollen, P. (2018). Sinemada Göstergeler ve Anlam. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Toprak, M. (2012). Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon Yayınları |
Dmytryk, E. (2021). Sinemada Kurgu. İstanbul: Agora Kitaplığı |
Dmytryk, E. (2020). Sinemada Yönetmenlik. İstanbul: Agora Kitaplığı |
Vardar, B. (2009). Sinema Ses ve Müzik. İstanbul: Es Yayınları |
Mercado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
||||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
||||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
||||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 9 | 2 | 18 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |