Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM355 | MİMARLIK VE İÇ MİMARLIK TARİHİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç mimarlık tarihi hakkında bilgi edinme, çağlar boyunca sanat akımlarını ve iç mekân uygulamalarını örneklerle tanıma becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği, ilk çağdan itibaren, insanların yerleşik düzene geçmeleri sonrası ilkel yapılar ve yapım teknikleri, Girit, Antik Yunan ve Roma, Erken dönem Hristiyan mimarisi ve Bizans, İslam mimarisi ve Asya, Geç Ortaçağ Gotik, Rönesans, Barok ve Rokoko, İngiltere ve Koloniyel mimari, Endüstri Devrimi, 19. Yüzyıl ve estetik akımlar, Art Nouveau, Jugendstil, Wiener Secession Eklektisizm, Art Deco ve endüstriyel tasarım, Modernizm ve çağdaş akımlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çağlar boyunca sanat akımlarını tanımlar. |
İlk çağlardan günümüze yapı ve yapım tekniklerini dönemlerine göre anlatır. |
Tarihsel dönemler arasındaki sanatsal etkileri örnekleyebilir. ( |
Tarihteki sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik olayları, yapı ve yapım teknikleri üzerinden listeler. |
Tarihsel süreçleri yapı ve yapım teknikleri üzerinden keşfeder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin Tanımı. Mimarlık Tarihi nedir ve neden önemlidir? İlkel Mimarlıklardan Geleneksel Mimarlıklara. | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
2 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Antik Yunan ve Antik Roma | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
3 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Orta Çağ mimarlığı (Erken Hristiyan Mimarlığı- Romanesk Mimari - Gotik Mimari) | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
4 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | İslam Mimarisi | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
5 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Rönesans | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
6 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Barok / Rokoko | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
7 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Neoklasik | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Arts and Crafts | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
10 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Art Nouveau | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
11 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Art Deco | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
12 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Bauhaus | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
13 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Le Corbusier | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
14 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Frank Lloyd Wright | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
15 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı | Mies van der Rohe | Ppt. sunum, konu üzerine tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Turani, A. (2003), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Roth, L.M. (2014), Mimarlığın Öyküsü, İstanbul: Kabalcı Yayınevi |
Gombrich, E.H. (2007), Sanatın Öyküsü (Ömer Erduran, Erol Erduran, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi |
Mutlu, B. (2001), Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı Enstitüsü Yayınları |
Moffett, M., Fazio, W.M., Wodehouse, L. (2008), A World History of Architecture, Laurence King Publishing |
Kostof, S. (1994), A History of Architecture: Settings and Rituals, OUP USA Publisher, 2nd Edition |
Özer, B. (1986), Yorumlar; Resim, Heykel, Mimarlık, Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları |
Dinçel,K. & Işık,Z. (1979), Mobilya Sanat Tarihi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi |
Kaptan, B.B. (2013), Kültür ve İç Mimarlık, Seçkin Yayıncılık |
Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
2 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
2 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
1 | |||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |