TR EN

İLERİ KURGU TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV355 İLERİ KURGU TEKNİKLERİ 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrenciler yaptıkları projelerde mask, chroma key,crop, color collection, luminance key, seslendirme, multicam gibi ileri kurgu tekniklerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
İçerik: İleri kurgu teknikleri kullanılarak videolara estetik bir bakış açısı kazandırılıp, ses ve müzikle desteklenerek TV yayıncılık standartlarına uygun bir program, tanıtım ya da reklam filmi üretilecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İleri kurgu tekniklerinin neler olduğunu öğrenir.
İleri kurgu tekniklerini tek tek projelerinde uygular.
İleri kurgu tekniklerini projeye kazandırdıklarını kavrar.
Farkı programlarda hazırlanmış çalışma ve animasyonları kullanarak disiplinler arası projeler üretir.
Videoya ses, müzik, animasyon ile yeni anlamlar kazandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Genel olarak kurgu programı ile ilgili hatırlatmaların yapılır. Soru cevap şeklinde tüm unutulan başlıkların üzerinden geçilir. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurguda aks çizgisinin ve hareket takibinin yapılması devamlılık kurgusu, Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Videoda görüntülerin renk düzenlemelerinin yapılması. Color correction, ışık düzenlemelerinin anlatılması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Video filtrelerin kullanılması. Görüntüde White Balance ayarları ve hatalı çekilmiş görüntülerin renk referanslarının düzeltilmesi. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Ses Ayarları audio filtrelerin kullanımı, fade in fade out, ses ve video senkronlarının eşleştirilmesi, video ve audio split uygulamalarının öğrenilmesi. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Vektorskop ve Waveform monitörlerinin kullanımı. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Video Filter’lara devam Colour balance ayarları, isteğe göre belirli renklerin ön plana çıkarılması, Chrominance. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Chroma key, Luminance key, Matte key gibi ileri kurgu uygulamalarının kullanılması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Bir Tv kanalına mesleki amaçlı olarak bir gezi yapılması. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurguda yazının kullanımı. Yazıya efekt vermek, yazı alt bandı yaratmak ve kullanmak. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Key-Logo, Key’leme, Crop-Motion ve efekt yazımının öğrenilmesi Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Key-Logo, Key’leme, Crop-Motion ve efekt yazımının öğrenilmesi Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Clone Efect, farklı programlarda yapılmış animasyonların kurgu ortamına aktarıp mevcut projede kullanılması. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Clone Efect, farklı programlarda yapılmış animasyonların kurgu ortamına aktarıp mevcut projede kullanılması. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dmytryk, E. (2003). Sinemada Kurgu. Zafer Özden (çev.). İstanbul: İzdüşüm Yayınları.
Yurdugül, Y., Zinderen, İ. E. (2013) Sinema ve Televizyonda Özel Efekt. İstanbul: Doğu Kitabevi.
Küçükerdoğan, B. (2014). Sinemada Kurgu ve Eisenstein. İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
Toprak, M. (2012). Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
Canikligil, İ. (2007). Dijital Video ile Sinema. İstanbul: Pusula Yayınları.
Küçükerdoğan, B., Yavuz, T. & Zengin, İ. (2005). Video ve Film Kurgusuna Giriş. İstanbul: Es Yayınları.
Mascelli, J. V. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi. Hakan Gür (çev.). İstanbul: İmge Yayınları.
Murch, W. (2005). Göz Kırparken. İlker Canikligil (çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Kessler, F., Barnard, T. & Le Forestier, L. (2020). Mizansen Dekupaj Montaj. Bilge Demirtaş, Can Gündüz ve Osman Şişman (çev.). Eskişehir: Yort Kitap.
Büker, S. (2010). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalperest Kitap.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
3
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
4
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
4
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 7 3 21
Okuma 0 0 0
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 3 3 9
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 4 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 3 3 9
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0