| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| STV355 | İLERİ KURGU TEKNİKLERİ | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu derste öğrenciler yaptıkları projelerde mask, chroma key,crop, color collection, luminance key, seslendirme, multicam gibi ileri kurgu tekniklerini etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. |
| İçerik: | İleri kurgu teknikleri kullanılarak videolara estetik bir bakış açısı kazandırılıp, ses ve müzikle desteklenerek TV yayıncılık standartlarına uygun bir program, tanıtım ya da reklam filmi üretilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| İleri kurgu tekniklerinin neler olduğunu öğrenir. |
| İleri kurgu tekniklerini tek tek projelerinde uygular. |
| İleri kurgu tekniklerini projeye kazandırdıklarını kavrar. |
| Farkı programlarda hazırlanmış çalışma ve animasyonları kullanarak disiplinler arası projeler üretir. |
| Videoya ses, müzik, animasyon ile yeni anlamlar kazandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Genel olarak kurgu programı ile ilgili hatırlatmaların yapılır. Soru cevap şeklinde tüm unutulan başlıkların üzerinden geçilir. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 2 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurguda aks çizgisinin ve hareket takibinin yapılması devamlılık kurgusu, | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 3 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Videoda görüntülerin renk düzenlemelerinin yapılması. Color correction, ışık düzenlemelerinin anlatılması | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 4 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Video filtrelerin kullanılması. Görüntüde White Balance ayarları ve hatalı çekilmiş görüntülerin renk referanslarının düzeltilmesi. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 5 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Ses Ayarları audio filtrelerin kullanımı, fade in fade out, ses ve video senkronlarının eşleştirilmesi, video ve audio split uygulamalarının öğrenilmesi. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 6 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Vektorskop ve Waveform monitörlerinin kullanımı. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 7 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Video Filter’lara devam Colour balance ayarları, isteğe göre belirli renklerin ön plana çıkarılması, Chrominance. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 8 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Chroma key, Luminance key, Matte key gibi ileri kurgu uygulamalarının kullanılması | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 9 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Bir Tv kanalına mesleki amaçlı olarak bir gezi yapılması. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurguda yazının kullanımı. Yazıya efekt vermek, yazı alt bandı yaratmak ve kullanmak. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 12 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Key-Logo, Key’leme, Crop-Motion ve efekt yazımının öğrenilmesi | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 13 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Key-Logo, Key’leme, Crop-Motion ve efekt yazımının öğrenilmesi | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 14 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Clone Efect, farklı programlarda yapılmış animasyonların kurgu ortamına aktarıp mevcut projede kullanılması. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 15 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Clone Efect, farklı programlarda yapılmış animasyonların kurgu ortamına aktarıp mevcut projede kullanılması. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Dmytryk, E. (2003). Sinemada Kurgu. Zafer Özden (çev.). İstanbul: İzdüşüm Yayınları. |
| Yurdugül, Y., Zinderen, İ. E. (2013) Sinema ve Televizyonda Özel Efekt. İstanbul: Doğu Kitabevi. |
| Küçükerdoğan, B. (2014). Sinemada Kurgu ve Eisenstein. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. |
| Toprak, M. (2012). Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon Yayınları. |
| Canikligil, İ. (2007). Dijital Video ile Sinema. İstanbul: Pusula Yayınları. |
| Küçükerdoğan, B., Yavuz, T. & Zengin, İ. (2005). Video ve Film Kurgusuna Giriş. İstanbul: Es Yayınları. |
| Mascelli, J. V. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi. Hakan Gür (çev.). İstanbul: İmge Yayınları. |
| Murch, W. (2005). Göz Kırparken. İlker Canikligil (çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
| Kessler, F., Barnard, T. & Le Forestier, L. (2020). Mizansen Dekupaj Montaj. Bilge Demirtaş, Can Gündüz ve Osman Şişman (çev.). Eskişehir: Yort Kitap. |
| Büker, S. (2010). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalperest Kitap. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
3 | |||||
| 2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
4 | |||||
| 2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
4 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
3 | |||||
| 3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 7 | 3 | 21 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 1 | 2 |
| Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 7 | 4 | 28 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 3 | 3 | 9 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 52 | 0 | 129 |
| Genel Toplam | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |