| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ICM256 | YAPI VE KONSTRÜKSİYON BİLGİSİ II | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere, mevcut bir projede yapının strüktürüne sadık kalarak, güncel malzemeler ile dış cephe ve iç mekan ince yapı detaylarına çözüm üretme becerisi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği, iç mekânın strüktürüne sadık kalarak, güncel malzeme seçimleri ile dış cephede ve iç mekanda ince yapı detaylarının oluşturulması ve uygun ölçeklerle uygulama projesi çizimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bir yapının strüktürel sistemini tanımlar. |
| Yapıların strüktürel sistemlerini sınıflandırır |
| İç mekandaki strüktür, dış cephe ve iç yapı detaylarını analiz eder. |
| Dış cephe ve iç mekan yapı detaylarındaki çözümlerinde kullanılacak malzemeleri seçer. |
| Dış cephe ve iç mekandaki ince yapı detaylar seçimlerini gerekli ölçeklerde uygulama projesinde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. | Taşıyıcı sistem kurgusu belli taslak yapının tanıtımı ve çözümlenmesi. | Yüz yüze ders anlatımı |
| 2 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi | Belirlenen projenin 1:50 ölçekte plan çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 3 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | Belirlenen projenin 1:50 ölçekte plan çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 4 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | Belirlenen projenin 1:50 ölçekte çatı planı çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 5 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | Belirlenen projenin 1:50 ölçekte kesit ve görünüşlerinin çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 6 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | Belirlenen projenin 1:50 ölçekte kesit ve görünüşlerinin çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 7 | - | Teknik Gezi / İç ve dış mekan malzeme seçimlerinin yapılması | - |
| 8 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | 1:20 ölçekli merdiven maketi çalışması. | Sınıf içi maket çalışması |
| 9 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | 1:20 ölçekli merdiven maketi çalışması. | Sınıf içi maket çalışması |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | 1:20 uygulama detaylarının çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 12 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | 1:20 uygulama detaylarının çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 13 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | 1:5 nokta detaylarının çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 14 | Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi | 1:5 nokta detaylarının çizimi. | Sınıf içi çizim çalışması |
| 15 | - | Genel tekrar. | - |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Eldem, S.H. (1973), Yapı, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Soygeniş, M. (2008), Yapı 2-3-4, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Ching, F.D.K. (2006), Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, İstanbul: YEM Yayın |
| Erten, E. (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Hasol, D. (2017), Mimarlık Ve Yapı Sözlügü / 2 Dilde, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın |
| Neufert, E. (2018), Yapı Tasarımı, İstanbul :Beta Yayıncılık |
| Yapım + malzeme /Farrelly, Lorraine. - Literatür, İstanbul: - 176 p. : 23 cm. Original title : Construction + materiality, 2012 |
| Berköz, S. (1975), Yapım'da Sistemler Yaklaşımı, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi |
| Plunkett, D. (2014), Construction and detailing for interior design, London: Laurence King, |
| Keyder, E. (2013), Çelik Yapı Elemanları, Ankara: Seçkin Yayıncılık |
| Erıç, M. (2002), Yapı Fiziği ve Malzemesi, İstanbul: Literatur Yayınevi, 2.baskı |
| Toydemir, N., Gürdal, E. & Tanaçan, L., (2002), Yapı Elemanları Tasarımında Malzeme, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
| Brooker, G. & Stone, S. (2012), İç Mimarlıkta; Biçim + Yapı (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık |
| Ersoy, H.Y. (2001), Kompozit Malzeme, İstanbul: Literatür Yayınevi |
| Llyod-Thomas, K. (2017), Malzeme Konuları (Mehmedi Vehbi Gökçe, Çev.), Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık |
| Arslan-Gülay, Y. (2011), İç Mekan Boyalarının İnsan Sağlığına Etkileri, İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Mimarlık Vakfı İşletmesi Yayınları |
| Lorraine, F. & Brown, R. (2012), Materials and Interior Design, London: Laurence King Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
1 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
3 | |||||
| 2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
| 2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
5 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
5 | |||||
| 3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 32 | 0 | 157 |
| Genel Toplam | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |