Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMS211 |
MUTFAK UYGULAMALARI I |
3 |
6 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. İBRAHİM LEVENT DEMİRÇAKMAK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere temel mutfak becerileri ve çeşitli yiyecek gruplarının hazırlanış süreçleri hakkında uygulamalı bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği ve doğrama ve pişirme yöntemleri, et, balık ve tavuk suları, çorbalar, soslar ve sos türevleridir, yumurta yemekleri ve uygulamaları, sebze ve meyve işleme teknikleri ve uygulamaları, soğuk başlangıçlar, balık çeşitleri ve uygulamaları, kümes hayvanları çeşitleri ve uygulamaları, kırmızı etler çeşitleri ve özellikleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Standart reçeteleri uygular. |
Temel doğrama ve pişirme tekniklerini ihtiyaca göre uygular. |
Temel sos ve stokları içerik, renk ve kıvamına göre kategorize eder. |
Malzemelerin özelliklerine göre doğru pişirme tekniğini seçer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap Okuma |
Temel sos yapımları, özellikleri ve kullanım şekilleri, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
2 |
Kitap Okuma |
Temel soslardan türeyen soslar ve özellikleri, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
3 |
Kitap Okuma |
Temel soslardan türeyen soslar ve özellikleri, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
4 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Balık ve Balık Ürünleri Terminolojisi, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Temel çorba yapımları ve özellikleri, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri, mutfaktaki kullanım alanları ve işlenmesi, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
7 |
Öğrenci Ödev Hazırlama |
Bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri, mutfaktaki kullanım alanları ve işlenmesi, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma |
Bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri, mutfaktaki kullanım alanları ve işlenmesi, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
10 |
Kitap Okuma |
Süt ve süt ürünleri, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
11 |
Kitap Okuma |
Yumurtanın özellikleri, pişirme teknikleri ve mutfaktaki kullanım alanları, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
12 |
Öğrenci Ödev Hazırlama |
Kanatlı kümes hayvanlarının yapısı - işlenmesi - pişirilmesi, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
13 |
Öğrenci Ödev Hazırlama |
Balıkların yapısı - işlenmesi - pişirilmesi, mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
14 |
Öğrenci Ödev Hazırlama |
Kabuklu deniz ürünlerinin yapısı işlenmesi ve pişirilmesi , mutfak uygulaması |
Uygulama, Anlatım |
15 |
Kitap okuma |
Ders Tekrarı |
Uygulama, Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Alsaffar, A.A., Kalyouncu, B. 2015. Pişirme Yöntemleri. Tramep, Ankara:185s. |
Eraslan, N. 2017. Pişirme Yöntemleri. Nobel Yayınevi, Ankara: 332s. |
Journal of Gastronomy and Tourism |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to know the science behind cooking.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
204 |
|
Genel Toplam |
204 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|