TR EN

HAREKETLİ GRAFİK TASARIMI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA431 HAREKETLİ GRAFİK TASARIMI I 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hareketli tasarımda zaman çizelgesi (timeline) ve eş zaman mantığını kavratmak ve uygulamalar yaptırmaktır.
İçerik: Hareketli tasarım anlayışının tarihsel gelişimi ve teorik bilgilerin aktarılmasının yanı sıra Adobe After Effects program ile hareketli tasarımlar oluşturmayı içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkileşimli ve hareketli tasarım kavramını uygular.
Zaman – tasarım ilişkisini tanımlar.
After effects programını temel düzeyde kullanır.
Tasarım fikrine uygun hareketli tasarımlar oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi Teorik/Uygulama
2 Araştırma Etkileşimli tasarım kavramı Teorik/Uygulama
3 Örnek inceleme Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş Teorik/Uygulama
4 Uygulama Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak Teorik/Uygulama
5 Uygulama Proje verilmesi Teorik/Uygulama
6 Uygulama Timeline kavramı ve uygulaması Teorik/Uygulama
7 Uygulama After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri Teorik/Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması Teorik/Uygulama
10 Uygulama Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi Teorik/Uygulama
11 Uygulama Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi Teorik/Uygulama
12 Uygulama Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması Teorik/Uygulama
13 Uygulama Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması Teorik/Uygulama
14 Uygulama Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi Teorik/Uygulama
15 Uygulama Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi Teorik/Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özcan, O. (2008). İnteraktif Mediya Tasarımında temel adımlar, Pusula Yayıncılık.
Sansarcı, Emin & Ertan G. (2016). Görsel sanatlarda Anlatma ve Algı, Alternatif Yayıncılık.
Harris, P. & Ambrose, G. (2013). Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Literatür Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 13 3 39
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 1 4 4
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0