Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM354 | MOBİL YAŞAM BİRİMLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, Hareketli ve durağan olabilecek özellikteki minimum boyutlardaki farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre mekan birimlerinin özgün ve sürdürülebilir tasarımlarını; strüktürel ve işlevsel özellikleri de düşünerek tasarlama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, sınırlı metrekare içerisinde hareketli veya durağan farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre mekan tasarlama prensipleri, uygun malzeme ve strüktür seçimi, özgün ve sürdürülebilir tasarım konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sınırlı metrekare içindeki hareketli veya durağan mekan kavramını tanımlar. |
Sınırlı metrekare içerisinde hareketli veya durağan farklı fonksiyon ve ihtiyaçları anlatır. |
Sınırlı metrekare içerisinde hareketli veya durağan farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre mekanları çözümler. |
Sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon çözümleri için uygun malzeme ile mekansal strüktürler keşfeder. |
Sınırlı metrekare içerisinde özgün ve sürdürülebilir, hareketli veya durağan mekanlar tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ders hakkında genel bilgi; Mobil yaşam üniteleri nedir? Geçmiş ve günümüzde kullanılmış olan mobil yaşam ünitelerine genel bakış | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
2 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Mobil yaşam üniteleri yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
3 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Mobil yaşam üniteleri yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
4 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
5 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
6 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
7 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
10 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Proje üzerinde çalışmalar | sınıf içi çizim uygulaması |
11 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Proje üzerinde çalışmalar | sınıf içi çizim uygulaması |
12 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Proje üzerinde çalışmalar | sınıf içi çizim uygulaması |
13 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Proje üzerinde çalışmalar | sınıf içi çizim uygulaması |
14 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Proje üzerinde çalışmalar | sınıf içi çizim uygulaması |
15 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Proje üzerinde çalışmalar | sınıf içi çizim uygulaması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press |
Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California |
Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A. |
Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers |
Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher |
Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press |
Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press |
Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King |
Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press |
Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York |
Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
|
||||||
2 |
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
|
||||||
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
|
||||||
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
|
||||||
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |