TR EN

MOBİL YAŞAM BİRİMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM354 MOBİL YAŞAM BİRİMLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, Hareketli ve durağan olabilecek özellikteki minimum boyutlardaki farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre mekan birimlerinin özgün ve sürdürülebilir tasarımlarını; strüktürel ve işlevsel özellikleri de düşünerek tasarlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, sınırlı metrekare içerisinde hareketli veya durağan farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre mekan tasarlama prensipleri, uygun malzeme ve strüktür seçimi, özgün ve sürdürülebilir tasarım konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sınırlı metrekare içindeki hareketli veya durağan mekan kavramını tanımlar.
Sınırlı metrekare içerisinde hareketli veya durağan farklı fonksiyon ve ihtiyaçları anlatır.
Sınırlı metrekare içerisinde hareketli veya durağan farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre mekanları çözümler.
Sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon çözümleri için uygun malzeme ile mekansal strüktürler keşfeder.
Sınırlı metrekare içerisinde özgün ve sürdürülebilir, hareketli veya durağan mekanlar tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders hakkında genel bilgi; Mobil yaşam üniteleri nedir? Geçmiş ve günümüzde kullanılmış olan mobil yaşam ünitelerine genel bakış Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
2 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Mobil yaşam üniteleri yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
3 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Mobil yaşam üniteleri yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
5 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
6 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Çevre faktörleri, strüktürel yapı ve işlevselliğin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
10 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Proje üzerinde çalışmalar sınıf içi çizim uygulaması
11 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Proje üzerinde çalışmalar sınıf içi çizim uygulaması
12 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Proje üzerinde çalışmalar sınıf içi çizim uygulaması
13 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Proje üzerinde çalışmalar sınıf içi çizim uygulaması
14 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Proje üzerinde çalışmalar sınıf içi çizim uygulaması
15 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Proje üzerinde çalışmalar sınıf içi çizim uygulaması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press
Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California
Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A.
Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers
Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher
Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press
Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press
Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King
Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press
Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York
Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0