TR EN

DİJİTAL VİDEO KURGU I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT257 DİJİTAL VİDEO KURGU I 3 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. AHMET BİKİÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin çekilmiş videoları doğru analiz ederek, amacına uygun şekilde ayıklamaları ve estetik bir bakış açısıyla dijital kurgu programları kullanarak kurgulamaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında öncelikle kurgunun ne olduğu, amacı ve tarihçesi anlatılacaktır. Kurgulanacak görüntüleri ayıklarken dikkat edilmesi gereken ana başlıklar örnek videolarla öğrencilere gösterilecektir. Ardından kamerada çekilen videolara estetik bir bakış açısı kazandırılıp, ses ve müzikle desteklenerek bir kurgu programı yardımıyla, TV yayıncılık standartlarına uygun bir program, tanıtım ya da reklam filmi haline getirilecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görüntü ve kurgunun tarihçesini tanımlar.
Kurgunun temel kavramlarını açıklar.
Kurgunun önemini ve görüntüye kazandırdığı anlamı analiz eder.
Kurgunun noktalama işaretlerini uygular.
Projelerini ses, müzik, animasyon ile geliştirir
Film ve dizileri inceleyerek yapılan kurgu türlerini ve teknikleri karşılaştırır.
Kurgunun televizyon ve sinemadaki önem ve anlamını yaptığı işlere yansıtır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Tanışma ve Kurguya giriş Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurgunun önemi, tarihçesi, dijital ve analog kurgu Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurgunun amacı, yapımın niteliğine göre kurgu Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurgu türleri Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Uygulamalı olarak kullanılacak kurgu programının tanıtılması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Dünyada ve Türkiye’de kullanılan yayın sistemleri sistemler ve bu sistemin özellikleri. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Dünyada ve Türkiye’de kullanılan yayın sistemleri sistemler ve bu sistemin özellikleri. Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Genel Tekrar Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Edius kurgu programı sistem ayarlarının açıklanması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Edius kurgu programı arayüzünün tanıtılması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurgu program pencerelerinin görevleri işleyiş biçimleri ve uygulamalı olarak kullanılması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kurgu program pencerelerinin görevleri işleyiş biçimleri ve uygulamalı olarak kullanılması Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Görüntü çözümlemesi. plan seçimleri Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kaba kurgu (Assamble) İnce kurgu (İnsert) Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Canikligil I. (2015). Diital Video ile Sinema. Alfa Yayınları, Istanbul.
Kucukerdogan, B. (2014). Sinemada Kurgu ve Eisenstein. Hayalperest Yayınları, Istanbul.
Akdogan, S. (2015). El yapimi Sinema. Medya Academy Yayınları, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
5
2
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
3
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
5
2
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
5
3
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 40 40
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 40 40
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0