Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ILT351 |
WEB TASARIM |
5 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere web tasarımına ilişkin teknik, görsel ve sanatsal bilgiler öğretmek, iş yaşamında web ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği, temel bilgisayar tanıtımı, teknik ve tasarım açısından proje tabanlı öğrenmeyi destekleyen web sayfası tasarlanması, web teknolojilerinin kültür üzerindeki etkilerini araştırmak ve HTML ve CSS dillerini öğretmek, web sayfası oluşumu için temel etiket bilgilerini vermektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Web tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar. |
Web sayfası tasarlamak için kullanılan temel HTML etiketlerini ve CSS stilini ezberler. |
Web sayfası tasarımı için öğrendiği temel bilgileri yapacağı uygulamalar içinde kullanır. |
Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar. |
Web sayfası tasarımı sürecinde etkili bir şekilde çalışır. |
Bir web sayfasının hazırlanma sürecini değerlendirir ve raporlandırır. |
Adobe Dreamweaver programını ileri düzeyde kullanabilir. |
Bireysel olarak web sayfası hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Ders Tanıtımı ve Tanışma |
- |
2 |
- |
Websiteleri Nasıl Çalışır? |
- |
3 |
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 1 oku. |
Dreamweaver'e Giriş ve Dreamweaver Arayüzü ve Ayarları |
- |
4 |
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 3 – 14 oku. |
HTML Komut yapısı ve HTML'e giriş (Görüntü Girme, Köprü Oluşturma vs.) |
- |
5 |
- |
Listeler, Tablolar |
- |
6 |
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 7 oku. |
Çerçeveler |
- |
7 |
- |
Formlar |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Tekrar |
- |
10 |
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 10 oku. |
CSS'e giriş |
- |
11 |
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 11-12-13-14-15 oku. |
CSS’e devam |
- |
12 |
Duckett,Jon. (2011). Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 11-12-13-14-15 oku. |
CSS’e devam |
- |
13 |
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 18-19 oku. |
Örnek Tekrar: HTML ve CSS kullanarak bir web sitesi yapma örneği |
- |
14 |
Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 18-19 oku. |
Örnek Tekrar: HTML ve CSS kullanarak bir web sitesi yapma örneği |
- |
15 |
- |
Genel Tekrar |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. |
Balaban, Erkan. (2011) Web Tasarım Kılavuzu. İstanbul: Pusula Yayınları. |
Sarısakal, Nusret. (2006). Web Tasarımı: Ders Notları. İstanbul: Dilek Ofset Matbaacılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
5 |
6 |
30 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
37 |
37 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|