Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT353 | MULTİMEDYA III | 5 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Arş.Gör. BÜŞRA KILIÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, belirli bir estetik duyarlılığına erişmiş olan öğrencinin, bilgi birikimiyle ileri düzeyde çoklu ortam kullanımıyla tasarım çözümleri sunabileceği projeler üretmesidir. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, multimedyanın ve görsel tasarımın temel prensipleriyle ileri düzeyde multimedya işlerinin yapımı için Adobe After Effects ve Adobe Animate programının öğrenimi ve uygulamalarından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Multimedya ile ilgili ileri kavramlar üzerinde beceri geliştirir. |
Verilmek istenen mesajı ezberler, yorumlar ve fikir üretir. |
İleri multimedyanın prensipleri doğrultusunda multimedya işleri yoluyla hedef kitleye mesajı doğru verebilmeyi hesaplar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Multimedya Tasarım ilkelerini kullanır. |
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir. |
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, animasyon teknikleri, sesli iletişim, ses kullanımı analiz eder. |
Adobe After Effects ve Adobe Animate programını ileri düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. - Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. | Ders Tanıtımı ve Tanışma | Tartışma |
2 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. - Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. | Temel animasyon prensipleri, After Effects arayüzü tanıtımı, proje oluşturma, kompozisyon ve katmanlar, Keyframe animasyonu, zaman çizelgesi: Uygulama çalışması | Anlatma |
3 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. - Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. | Video üzerinde temel işlemler, arka plan renklendirme ve hareketlendirme, ramp, degrade ayarları: Uygulama çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
4 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. - Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. | Effects & presets paneli ve blending mode: Uygulama çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
5 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. - Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. | Puppet aracı ile hareketlendirme: Uygulama çalışması, Motion track ve camera tracking: Uygulama çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
6 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. - Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. | Kinetik tipografi: Uygulama çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
7 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. - Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. | Jenerik uygulama çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. - Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. | Yeşil perde kullanımı (greenbox) ve video kurgu | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
10 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom | 3D animasyon yapımı: Uygulama çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
11 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom | Görsel efekt ve FX üretimi | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
12 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom | Görsel efekt tasarımı: Uygulama çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
13 | Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom | Görsel efekt tasarımı: Uygulama çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
14 | - | Final Projesi Çalışması | Bireysel Çalışma |
15 | - | Final Projesi Çalışması | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Chun, Russell ve Adobe Creative Team. (2017). Adobe Animate CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press. |
Fridsma, Lisa & Gyncild, Brie. (2021 release). Adobe After Effects Classroom in a Book. USA: Adobe Press. |
Moock, Colin. (2007). Essential Actionscipt 3.0: Actionscript 3.0 Programming Fundamentals. USA: Adobe Developer Library. |
Dodds, David. (2019). Hands-On Motion Graphics with Adobe After Effects CC: Develop your skills as a visual effects and motion graphics artist. UK: Packt Publishing. |
Johnson, Jeff. (2020). Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines. USA: Morgan Kaufmann. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
4 | |||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
5 | |||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 37 | 37 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |