Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT451 | TASARIM ÇALIŞMALARI I | 7 | 4 | 2 | 13 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencinin, belirli bir amaca yönelik bütünsel bir tasarım sürecini tüm aşamalarını deneyimlemesi ve uygulaması bu dersin amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla tasarım araştırma yöntemleriyle ilgili bilgiler anlatılır ve uygulanır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında öğrencilere tasarım alanının tüm aşamaları tanıtılır. Öğrenciler tasarımla ilgili araştırmalar yapar ve verilen projeyle ilgili tasarımlar uygular. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kapsamlı iletişim tasarım projelerinin tasarım ve uygulama süreçlerini organize eder. |
Konu ve tasarım arasındaki bağlantıları estetik , kavramsal ve işlevsel boyutlarıyla çözer. |
Bir tasarımın değişik mecralarda bütünselliğini koruyarak uyumlu versiyonları tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması. | Araştırma yöntemlerinin anlatılması ve projenin verilmesi. | Anlatma Yöntemi |
2 | Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması. | Araştırma yöntemleriyle, Proje konusunun incemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması. | Projenin uygulamasıyla ilgili çalışmalar yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması. | Projenin süreci incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Kurumun kentsel grafik alanında sunumunun araştırılması. | Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması | Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması | Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması | Projeyle ilgili son değerlendirme yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Yeni proje konusu seçilir. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili incelemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili incelemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili incelemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Reklam kampanyası hazırlık çalışması | Projeyle ilgili incelemeler yapılır. | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Projenin son hali değerlendirilir | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tuna, M. ve Tuna, A. A. (2006). Kurumsal Kimlik Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara. |
Mazlum, F. S. (2015). Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş. Gazi Kitabevi, İstanbul. |
Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Yayınları, Ankara. |
Sezer, N. S. (2009). Açıkhava Reklamcılığı. Beta Yayınları, İstanbul. |
Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü Reklam İdeolojisi ve Sembolik Anlatım. Bilim ve Sanat Yayınları, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
5 | |||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 150 | 150 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 125 | 125 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 331 |
Genel Toplam | 331 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 13 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 13,0 |