Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT154 | MEDYA TOPLUM VE KÜLTÜR | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin medya,toplum, kültür, kimlik gibi kavramlara hakim olmaları ve medyanın toplumları dönüştürme gücü hakkında fikir sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında medya,toplum, kültür, kimlik kavramları tanımlandıktan sonra insanlığın farklı dönemlerinden hareketle endüstri toplumu, bilgi toplumu, ağ toplumu, sanal toplum ve medya arasındaki ilişki ortaya koyulacaktır. Medyanın iktidarı ve alternetif medya üzerine okumalar yapılacak, medyanın toplumlar üzerindeki gücü tartışılacaktır. Son olarak yeni medya ve toplumların geleceği ile ilgili teoriler incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplum, birey, kimlik, kültür kavramlarını tanımlar . |
Endüstri toplumu, bilgi toplumu, ağ toplumu ve sanal toplum arasındaki farkları açıklar. |
Geleneksel ve yeni medyanın toplumlar üzerindeki etkilerini karşılaştırır. |
Günümüz toplumunun geleceğine ilişkin teorileri söyler. |
Medya ile toplumların dönüşümleri arasındaki ilişkiyi kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Toplum, birey, kültür, kimlik kavramları | Anlatma Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Tipografik kültür | Anlatma Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Endüstri toplumu ve geleneksel medya | Anlatma Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kitle iletişim araçları ve kamuoyu yaratmak | Anlatma Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Medyanın iktidarı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kültürel kimliklerin medyada temsili ve alternatif medya | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Medyada cinsiyetçilik ve toplumsal cinsiyet | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Popüler kültür ve tüketim toplumu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İnternet çağı, küreselleşme ve bilgi toplumu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Dijital yerliler ve çevrimiçi yaşam | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sosyal medyanın toplum üzerindeki etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sanal kimlik ve siberkültür | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Geleceğin toplumu: Ütopya ve distopyalar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Genel değerlendirme | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri. Ütopya Yayınları |
Geçer, E. (2015). Medya ve Popüler Kültür. Okur Kitaplığı |
Harari, Y. N.(2016). Yarının Kısa Bir Tarihi. Kolektif Kitap |
Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. Sel Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
2 | |||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
0 | |||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
0 | |||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |