Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT254 | MULTİMEDYA II | 4 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, çoklu ortam/multimedya tasarımının temel prensipleri, etkileşimli çoklu ortam/multimedya’nın gelişimi, multimedya tasarım bileşenlerinin etkili ve doğru kullanımı, bu bilgiler ışığında öğrencilerin dijital ortamda Adobe Illustrator ve AfterEffects programları kullnılarak kaliteli eserler ortaya çıkarmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, birden fazla medya öğesini (metin, grafikler, animasyon, ses, müzik, video gibi) bir arada sayısal ortamlarda kullanılmasını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Multimedya ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir. |
Verilmesi amaçlanan multimedya mesajını üretir ve yorumlar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Temel Tasarım ilkelerini kullanır. |
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, animasyon teknikleri, sesli iletişim, ses kullanımı yöntemlerini kullanarak bir eseri analiz eder. |
Adobe Illustrator ve AfterEffects programlarını ileri düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Genel Tanıtım ve Multimedya örneklerinin incelenmesi (Desen.Grafik, Ses, Video, Animasyon vs.) | Tartışma |
2 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. | Adobe Illustrator'a Giriş | Anlatma |
3 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3-4 oku. | İleri Düzeyde Seçim Yapma, Organizasyon ve Çizim | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
4 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 5-6 oku. | Dönüştürmek ve Bozmak | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
5 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 7 oku. | Path'ler ve Pen Aracı | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
6 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8 oku. | Type ile Çalışma | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
7 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8-9. | Nesneleri Değiştirme ve Birleştirme | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Tekrar | Anlatma |
10 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. | Çalışma Alanı ve Çalışma Akışı, Projeler ve Kompozisyonlar, Çekimi İçe Aktarma, Katmanlar ve Özellikleri | Gösterip Yaptırma |
11 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3-4 oku. | Görünüm ve Önizleme, Animasyon ve Anahtar Kareler, Renk, Çizmek, Boyamak ve Path'ler | Gösterip Yaptırma |
12 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 6-7 oku. | Metin, Şeffaflık ve Kompozsyon, Efektler ve Animasyon Ön Ayarları | Gösterip Yaptırma |
13 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8-9 oku. | İşaretciler, Hafıza, Depolama ve Performans, İfadeler ve Otomasyon, Render Etme ve Dışa Aktarma | Gösterip Yaptırma |
14 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 11-12-13-14 oku. | Tekrar | Gösterip Yaptırma |
15 | - | Final Projesi: Animasyon-tabanlı Reklam Filmi | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Wood, B. (2017). Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press |
Fridsma, L. ve Gyncild, B. (2017). Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
||||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
||||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
||||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
||||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 9 | 9 | 81 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 202 |
Genel Toplam | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |