TR EN

MULTİMEDYA II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT254 MULTİMEDYA II 4 4 2 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, çoklu ortam/multimedya tasarımının temel prensipleri, etkileşimli çoklu ortam/multimedya’nın gelişimi, multimedya tasarım bileşenlerinin etkili ve doğru kullanımı, bu bilgiler ışığında öğrencilerin dijital ortamda Adobe Illustrator ve AfterEffects programları kullnılarak kaliteli eserler ortaya çıkarmasını sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği, birden fazla medya öğesini (metin, grafikler, animasyon, ses, müzik, video gibi) bir arada sayısal ortamlarda kullanılmasını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Multimedya ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir.
Verilmesi amaçlanan multimedya mesajını üretir ve yorumlar.
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Temel Tasarım ilkelerini kullanır.
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, animasyon teknikleri, sesli iletişim, ses kullanımı yöntemlerini kullanarak bir eseri analiz eder.
Adobe Illustrator ve AfterEffects programlarını ileri düzeyde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Genel Tanıtım ve Multimedya örneklerinin incelenmesi (Desen.Grafik, Ses, Video, Animasyon vs.) Tartışma
2 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. Adobe Illustrator'a Giriş Anlatma
3 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3-4 oku. İleri Düzeyde Seçim Yapma, Organizasyon ve Çizim Anlatma, Gösterip Yaptırma
4 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 5-6 oku. Dönüştürmek ve Bozmak Anlatma, Gösterip Yaptırma
5 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 7 oku. Path'ler ve Pen Aracı Anlatma, Gösterip Yaptırma
6 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8 oku. Type ile Çalışma Anlatma, Gösterip Yaptırma
7 Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8-9. Nesneleri Değiştirme ve Birleştirme Anlatma, Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 - Tekrar Anlatma
10 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. Çalışma Alanı ve Çalışma Akışı, Projeler ve Kompozisyonlar, Çekimi İçe Aktarma, Katmanlar ve Özellikleri Gösterip Yaptırma
11 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3-4 oku. Görünüm ve Önizleme, Animasyon ve Anahtar Kareler, Renk, Çizmek, Boyamak ve Path'ler Gösterip Yaptırma
12 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 6-7 oku. Metin, Şeffaflık ve Kompozsyon, Efektler ve Animasyon Ön Ayarları Gösterip Yaptırma
13 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8-9 oku. İşaretciler, Hafıza, Depolama ve Performans, İfadeler ve Otomasyon, Render Etme ve Dışa Aktarma Gösterip Yaptırma
14 Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 11-12-13-14 oku. Tekrar Gösterip Yaptırma
15 - Final Projesi: Animasyon-tabanlı Reklam Filmi Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Wood, B. (2017). Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press
Fridsma, L. ve Gyncild, B. (2017). Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
2
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
2
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
3
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 40 40
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 9 9 81
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 202
Genel Toplam 202
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0