Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT352 | KULLANICI DENEYİMİ TASARIMI | 6 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere kullanılabilirlik de dahil olmak üzere kullanıcı deneyimi nosyonunun ne anlama geldiğini aktarmak, kullanıcı senaryosu yazımı, mobil ve web ortamlarındaki ekran tasarımı, telörgü (wireframe) ve prototipler yaratmak ve potansiyel kullanıcılara ve bir tasarım ekibine görsel tasarımın kendisini iletmek üzerine yoğunlaşmak, iş yaşamında kullanıcı deneyimi ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, kullanıcı için bir deneyim tasarlarken tasarımcının üstlendiği rol fikre dökmeden site haritasına, yaratımdan prototipleştirmeye kadar kullanıcı deneyiminin temellerinin aktarılmasını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kullanıcı deneyimi tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar |
Kullanıcı deneyimi tasarımı için kullanılan temel metodolojileri ezberler. |
Kullanıcı deneyimi tasarımı için öğrendiği temel bilgileri iş dünyası içerisinde yapacağı uygulamalar için kullanır. |
Profesyonel ortamda kullanıcı deneyimi sürecinde etkili bir şekilde çalışır. |
Kullanıcı deneyimi tasarımının hazırlanma sürecini değerlendirir ve raporlandırır. |
Axure ve dengi tel örgü (wireframe) örneklendirmeleri hazırlayan programları ileri düzeyde kullanabilir. |
Bireysel olarak kullanıcı deneyimini araştırır ve hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 1-2 oku. | Ders Tanıtımı ve Tanışma | Tartışma |
2 | Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 3-4 oku. | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi - Giriş | Anlatma |
3 | Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 5-6 oku. | Kullanılabilirlik Nedir? | Anlatma |
4 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 6-7 oku. | Kullanıcı Arayüz Tasarımı Nedir? Uygulama I | Gösterip Yaptırma |
5 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 8-9 oku. | Domain, Fonksiyon ve Kullanıcı Rolü Analizleri – Uygulama II | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
6 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 10 -11 oku. | Kullanıcı Senaryoları | Anlatma, Gösterip Yapma |
7 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 12-13 oku. | Bilginin Organizasyonu | Anlatma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Navigasyon – Uygulama III | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
10 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 13 oku. | Masaüstü Grafik Arayüzleri – Uygulama IV | Problem Çözme |
11 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 14 oku. | Ekran Tasarımı ve Kullanılabilirlik – Uygulama V | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
12 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 15 oku. | Mobil Ekran Tasarımı ve Kullanılabilirlik – Uygulama VI | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
13 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 16 oku. | Kullanılabilirlik Testi | Örnek Olay |
14 | - | Final Projesi Hazırlık | Bireysel Çalışma |
15 | - | Final Projesi | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. |
Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
1 | |||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
5 | |||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 6 | 60 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 32 | 32 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |