Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT352 | KULLANICI DENEYİMİ TASARIMI | 6 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA KILIÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere kullanılabilirlik de dahil olmak üzere kullanıcı deneyimi nosyonunun ne anlama geldiğini aktarmak, kullanıcı senaryosu yazımı, mobil ve web ortamlarındaki ekran tasarımı, telörgü (wireframe) ve prototipler yaratmak ve potansiyel kullanıcılara ve bir tasarım ekibine görsel tasarımın kendisini iletmek üzerine yoğunlaşmak, iş yaşamında kullanıcı deneyimi ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, kullanıcı için bir deneyim tasarlarken tasarımcının üstlendiği rol fikre dökmeden site haritasına, yaratımdan prototipleştirmeye kadar kullanıcı deneyiminin temellerinin aktarılmasını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kullanıcı deneyimi tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar |
Kullanıcı deneyimi tasarımı için kullanılan temel metodolojileri ezberler. |
Kullanıcı deneyimi tasarımı için öğrendiği temel bilgileri iş dünyası içerisinde yapacağı uygulamalar için kullanır. |
Profesyonel ortamda kullanıcı deneyimi sürecinde etkili bir şekilde çalışır. |
Kullanıcı deneyimi tasarımının hazırlanma sürecini değerlendirir ve raporlandırır. |
Axure ve dengi tel örgü (wireframe) örneklendirmeleri hazırlayan programları ileri düzeyde kullanabilir. |
Bireysel olarak kullanıcı deneyimini araştırır ve hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders Tanıtımı ve Tanışma | Tartışma |
2 | Krug, S. (2018). Don't make me think!: Web & Mobile Usability: Das intuitive Web. MITP-Verlags GmbH & Co. KG. | Kullanıcı Arayüzü Tasarımına Giriş: Kullanıcı Arayüzü Nedie? UI ve UX Arasındaki İlişki ve Roller, Arayüz Tasarımına Kısa Bir Tarihsel Bakış | Anlatma |
3 | Krug, S. (2018). Don't make me think!: Web & Mobile Usability: Das intuitive Web. MITP-Verlags GmbH & Co. KG. | Arayüz Kuralları ve Ekran Tabanlı Kullanıcı Arayüzüne Yaklaşımlar: Şablon vs İçerik, Estetik ve İşlevsellik | Anlatma |
4 | UKrug, S. (2018). Don't make me think!: Web & Mobile Usability: Das intuitive Web. MITP-Verlags GmbH & Co. KG. | Arayüz Tasarımının Biçimsel Unsurları: Görünüm ve Hissiyat, Bir Tasarım Aracı Olarak Dil, Renk ve Şekil, Görüntüler, Tipografi, Simgeler | Anlatma |
5 | Krug, S. (2018). Don't make me think!: Web & Mobile Usability: Das intuitive Web. MITP-Verlags GmbH & Co. KG. | Arayüz Tasarımının Aktif Unsurları: İşlevsellik, Hız ve Stil, Kompozisyon ve Yapı - Örnek Arayüz İncelemesi | Anlatma ve Tartışma |
6 | Krug, S. (2018). Don't make me think!: Web & Mobile Usability: Das intuitive Web. MITP-Verlags GmbH & Co. KG. | Arayüz Tasarımında Etkileşim Unsurları (Düğmeler), İçerik Hiyerarşisi, Yapı ve Izgaralar, Platformlar ve Ekran Boyutları - Örnek Arayüz İncelemesi | Anlatma ve Tartışma |
7 | - | Arayüz Tasarımı Taslağı Oluşturma: Marka/Ürün Adı, Sloganı, İşlevselliği, Hedef Kitesi, Moodboard'u, Genel Görünüm | Bireysel Çalışma, Tartışma ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Mobil Arayüz Tasarımı- Adobe XD Uygulama Çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
10 | - | Mobil Arayüz Tasarımı- Adobe XD Uygulama Çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
11 | - | Mobil Arayüz Tasarımı- Adobe XD Uygulama Çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
12 | - | Mobil Arayüz Tasarımı- Adobe XD Uygulama Çalışması | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
13 | - | Kullanılabilirlik Testi | Örnek Olay |
14 | - | Final Projesi Hazırlık | Bireysel Çalışma ve Problem Çözme |
15 | - | Final Projesi | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. |
Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
TOPLAM | 1 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
1 | |||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
5 | |||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 6 | 60 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 32 | 32 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |