Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP209 | İŞLETME YÖNETİMİ | 3 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEGİN AZARABADİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeciliğin temel kavramları ile yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili temel bilgileri sağlamaktır. |
İçerik: | İşletmeyle ilgili temel bilgiler, işletme türleri, işletmelerin kuruluş süreçleri ve yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşletme alanı ile ilgili temel kavramları bilir. |
İşletme biliminin diğer bilim dalları ile arasındaki ilişkilerini öğrenir. |
Yönetim-Organizasyon, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili terimleri tanımlar. |
İşletmelerin amaç ve sorumluluklarını öğrenir. |
İşletmelerin sınıflandırılmasını ve kuruluş işlemlerini temel düzeyde tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı kaynaklar, literatür taraması | Ders tanıtımı, ders içeriği, Yönetim, İşletme Kavramı | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür taraması | Yönetim ve yönetici özellikleri | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür taraması | İşletme yönetimi düşünceleri | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür taraması | İşletme yönetimi düşünceleri | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür taraması | İşletme türleri | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür taraması | Yönetim fonksiyonları, Planlama | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Soru-cevap | Quiz çalışması | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Yönetim fonksiyonları, örgütleme | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Literatür taraması | Yönetim fonksiyonları, örgütleme | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Literatür taraması | Yönetim fonksiyonları, yöneltme | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Literatür taraması | Yönetim fonksiyonları, denetim | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Literatür taraması | İşletmenin fonksiyonları | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Literatür taraması | Modern yönetim ve organizasyon | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Soru-cevap | Quiz çalışması | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği: İstanbul: Beta Yayınevi |
Parlak, B. (2011). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. İstanbul: Beta Yayınevi |
Saruhan, Ş. C. ve Yıldız, M.L. (2009). Çağdaş Yönetim Bilimi. İstanbul: Beta Yayınevi |
Eren, E. (2010). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Yayınevi. |
Genç, N. (2007). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel Davranış. Bursa: Etkin Basım Yayıncılık. |
Robbins, S.P ve Coulter, M. (2009). Management. New Jersey: Pearson Prentice |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gıda yönetmelik ve mevzuat koşullarını kavrayarak risk tespitinde bulunur.
|
2 | |||||
2 |
Gıda bileşenlerinin karakteristik özelliklerini analiz eder.
|
0 | |||||
3 |
Etkin bir şekilde numune alabilir, deney ve analiz aracılığıyla veri toplar.
|
0 | |||||
4 |
Gıdaların mikrobiyolojik analizlerini gerçekleştirir.
|
1 | |||||
5 |
Elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
2 | |||||
6 |
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine bağlı üretilen ürünlerin kalite kontrolü ve kalite kriterlerinin tespitinde bulunur.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel matematik ve fen bilimleri konularında temel teknik bilgileri kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Gıda ürünleri ve bileşenleri hakkında bilgi sahibi olup bu bilgileri gıda işlemede kullanır.
|
1 | |||||
3 |
Gıda alanında farklı ve güncel tekniklerle araştırma yapıp bilgilerini kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Gıda alanında, mesleki etik ve genel ahlaki değerleri benimser.
|
3 | |||||
5 |
Gıda ile ilgili mikrobiyolojik terimleri kullanır.
|
0 | |||||
6 |
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine ilişkin bilgi kazanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretir ve AR-GE çalışmalarında yer alır.
|
3 | |||||
2 |
Gıda sektöründe üretim ve/veya AR-GE alanlarında sorumluluk alır.
|
3 | |||||
3 |
Gıda güvenliği ve üretim teknolojileri ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gıda maddelerine ve gıda ile temasta bulunan madde ve malzemelere ilişkin öngörülen kontrol ve analizleri yürüterek ilgili mevzuata uygunluğunun tespiti sorumluluğunu alır.
|
1 | |||||
2 |
Gıda Laboratuvarlarında deney yaparak, sonuçları sorumlulukları ölçüsünde değerlendirir.
|
4 | |||||
3 |
Gıda laboratuvarlarında alanı ile ilgili temel cihaz ve ilgili teknolojileri kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gıda laboratuvardaki fiziksel, kimyasal, duyusal ve mikrobiyoloji analizleri uygular.
|
0 | |||||
2 |
Gıda hijyen uygulamalarında görev alır.
|
0 | |||||
3 |
Sorumlulukları dahilinde takım çalışmalarında yer alır veya bireysel çalışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Kendini yenileyerek alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri sürdürür, geliştirir ve kullanabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunumlar hazırlayabilir.
|
4 | |||||
2 |
Görsel, yazılı ve sözlü iletişimi etkili biçimde kullanır.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili güncel çalışmaları takip edecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
3 | |||||
4 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 | |||||
5 |
Alanı ile ilgili ekip çalışmalarında yer alabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda sorumluluk alabilir.
|
5 | |||||
2 |
Çeşitli gıda ürünlerinin üretim ve kalite tespitinde görev alabilir.
|
4 | |||||
3 |
Gıda hijyeni ve sanitasyonunun değerlendirilmesinde yetkinliği bulunabilir.
|
4 | |||||
4 |
Gıda mevzuatının takibi ve uygulanmasında görev alabilir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 34 | 0 | 82 |
Genel Toplam | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |